|
Inlägg #1: Postat: 2008-08-28 21:10:00
|
|
Unto S |
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-28 21:53:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Artikeln i den kommunistiska tidningen "Flamman", har rubriken: Ett kvartssekel av förtryck, och den handlar om Palestinas kamp mot Israel. - Inte ens en balalajka skrivs det om, och det nämns definitivt ingen Putin i artikeln !
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-28 23:38:00
|
|
Ramona Fransson |
Unto S/ Vad är din kommentar? Att äpplen är godare än päron? Eller att om ett land gör fel och ett annat land också gör fel blir det ett rätt? Eller vad? Jag skriver om Ryssland och du ger mig en artikel om palestinier. Har du blivit insnöad?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-29 09:03:00
|
|
Inger Olsson |
1Inte för att jag har något till övers för Putins gäng men idag är det väl allmänbildning varför ryssarna gick in i Afghanistan? Så, med tanke på redan det, blir därför din kommentar i texten: "slå ihjäl, vad de kallar utbölingar" ett vingslag i luften?
2 Sen Sourze begynnelse har du i dina artiklar uppvisat många g e n e r a l i s e r a n d e hatprov. Däremot undrar jag om det är din egen skadeglädje som ohämmat dyker upp här: "Kompisen mutade polisen och fick ta med sig sin skjutne vän till sjukhuset. Tror du att han anmälde "brottet"? Hahahahah!" Slut citat. Du kunde nu inte hejda dig, i din föreställningsvärld över att "utbölingen" var en presumtiv muslim?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-29 09:40:00
|
|
Ramona Fransson |
Inger Olsson/ Du travar på som en gammal trött häst. Även om du så skrev en avhandling om det svenska språkets mekanismer, vore du inte ett dugg roligare. Du är i total avsaknad av humor. Som en torr vindruvsklase. Jag hatar inte någon, inte något, utan ifrågasätter. Men det ordet kanske inte är bekant på din agenda? Ifrågasätta är att vilja veta, att vara nyfiken. Inte som du fördömande, i allt jag skriver. Ha en trevlig helg, om du vet hur man gör när man ska ha trevligt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-29 10:05:00
|
|
Inger Olsson |
Jag är ett gammalt piggt sto o vet hur man kan ha trevligt. Valacker göra sig icke besvär. Annars var det rätt: jag har inte mycket till övers till vad du skriver om. Men det värsta är hur du f r a m s t ä l l e r "saken". Men om DET behöver du väl inte också gnälla över när det endast är ett faktum. För mig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-08-29 10:12:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ men om det nu är sanning att "utbölingen" per automatik blir illa behandlad i Ryssland så är det väl heller inte konstigt att ryssar är generellt illa sedda i den övriga omvärlden?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-08-29 10:45:00
|
|
Ramona Fransson |
Nej, det är precis min poäng i min artikel, att ryssar älskar enbart ryssar och ofta bespottar annan kultur, vilket jag tycker är förjävligt. Vad jag spårar i dina kommentarer om mitt skrivande, är en doft av avundsjuka, och det är helt okej. Vi lever i ett fritt land, tack och lov.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-08-29 11:12:00
|
|
Inger Olsson |
Ramona: Du är otrooooligt spännande! Man kan ju inte vara mer än avundsjuk på en människa/kvinna som står i en klass för sig själv. Det finns ingen som har såååå mycket humor, skärpa o kvickhet som du. Du är helt enkelt ett underbart underbarn.
|
| |