Internetskribent starkt psyke

Den här tråden diskuterar artikeln Internetskribent starkt psyke.
Inlägg #1: Postat: 2008-08-26 13:49:00
Janne B
Birgitta / Är det inte ännu svårare att lägga fram tankar och funderingar inför en synlig publik som man har framför sig. Vilket är värst att ha en publik som inte verkar reagera alls eller de som reagerar negativt på olika sätt. Kroppsspråket hos en publik är mycket "talande". Ja det var en fundering!
Inlägg #2: Postat: 2008-08-26 14:20:00
Beth4020
Jag har haft synlig publik vid poetträffar där jag läst dikter och det är givande. Här handlar det om att folk tror sig veta vem man är även om det bara är fragment de får. Till syvende och sist handlar det om att bara ge betyg utan att ge en förklaring....och varför läsa någon som man vet man inte gillar?
Inlägg #3: Postat: 2008-08-26 14:26:00
mats hägglöf
Birgitta, jag delar helt Din åsikt! Stå på!!
Med vänlig hälsena. Mats Hägglöf
Inlägg #4: Postat: 2008-08-26 15:36:00
Jocke S
Det är en viss skillnad ändå. Internet är det nya snabba delvis riskapbla sättet för kommunikation. Dessutom kan man ofta kommentera anonymt, till skillnad delvis från media, som ju sållar bort det mesta, inkl. värsta påhoppen! Välja böcker fordrar ju ett helt annat engagemang. Apropå detta så är min sambo gymnasiebibliotekarien citerad i DN kultur idag, i just detta ämne: "att välja böcker"! "Nu vill alla läsa lätt", sidan 8, 2:dra spalten längst ner. Äntligen något att uppskatta i DN kultur...
Inlägg #5: Postat: 2008-08-26 15:53:00
Valdemar J
Nu vet jag inte riktigt vad du tänker på, men jag vill påstå att man tvärtom ständigt måste läsa saker man inte gillar om man vill medverka på ett diskussionsforum. Om man tänkt argumentera för/mot en position måste man ju känna till vilka andra resonemang som finns.
Inlägg #6: Postat: 2008-08-26 17:20:00
Thomas L. Aabo
Att dissa folk gömd på avstånd bakom en dataskärm verkar vara en utbredd avreagering hos en del.
Inlägg #7: Postat: 2008-08-26 18:36:00
CMO
Om det inte fanns elaka, småsinta och allmänt illvilliga personer som jag som dissade alla idioter som skriver dumheter så skulle Internet fullständigt översvämmas av undermåliga texter.
Inlägg #8: Postat: 2008-08-26 18:41:00
Janne B
CMO /Verkligen illa att idioterna inte förstår att de skriver dumheter och att du dissar dem.
Inlägg #9: Postat: 2008-08-26 19:20:00
GunnarL
Skriver man en artikel så får man finna sig i samma granskning och kritik som t.ex. en författare som får en bok publicerad eller en regissör/skådespelare som deltar i en film eller teater. Man utsätter sig för risken att få negativ eller möjligheten att få positiv kritik. Inget märkligt med det! Det tillhör liksom spelets regler. Sen tycker jag som Birgitta att det är konstigt att en del slänger ner ett bottenbetyg utan att avge några kommentarer - vad är meningen med det annat än att såra skribenten?
Inlägg #10: Postat: 2008-08-27 15:53:00
Ramona Fransson
Jag brukar tänka som en konstnär. Jag har skapat det bästa som jag kan tänka mig, därefter hoppas jag naturligtvis, att många ska tycka om det. Men jag vet naturligtvis också att många ge mig tummen ner. Men jag skulle aldrig skriva något som jag inte själv står för. Jag skriver för at jag gillar det och får en underbart go kick av det. Jag har läst mycket av dig Birgitta, och jag gillar det. Men, som en förläggare sa till mig en gång, en recension är bara vad en person tycker i just det tillfället, ingenting annat. Ha de gott!
Inlägg #11: Postat: 2008-09-05 13:58:00
Sunny
Ja du: Jag har ställt mig samma fråga rätt ofta.
Jag läser de vars texter jag tycker om o ger nya förmågor en chans.Att läsa de jag vet inte har någonting poitivt att ge mig har jag helt enkelt varken tid eller ork med!!!
Laddar...