|
Inlägg #1: Postat: 2008-08-24 18:05:00
|
|
Inger Olsson |
Jag har ingen lust att spotta på politiker - även om de "ljuger oss rakt upp i ansiktet", som du skriver. Jag väljer ett mer hyfsat sätt ;- I övrigt kan jag inte identifiera mig med din bild av "en middag o rödvin med grannarna" gnälla över problemen i Sverige. Jo! Nu tänkte jag på sign. ArHo, Sourzeskrivare, som ofta kallade på sina grannar till undsättning. Fast det är också den enda som jag på raken kan komma på.
Du skriver att det är "bevisat att bristen på sol gör människor deprimerade." Var finns det beviset att d e p r e s s i o n e r är mer förekommande i norra Sverige än i t ex södra delen?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-24 18:57:00
|
|
CMO |
Det är ju bara ett "bevis" om alla andra faktorer är lika i norra vs södra Sverige, vilket det nog inte är. Se för övrigt: Länk: my.clevelandclinic.org _affective_disorder_sad/hic_what_is _seasonal_depression.aspx
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-24 19:10:00
|
|
Inger Olsson |
CMO: s k höst- o vinterdepressioner, som dessutom är endogena o återkommande, är nog mer komplexa än så än att det "bara" handlar om ljuset. Man kan ju ställa sig frågan varför det finns människor som trivs i mörkret, under höst- o vintertid, o får ist sina depressioner på våren. År efter år. Ö vh t ska vi ju klara mörkret redan under vår resa i mammas mage.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-24 19:22:00
|
|
CMO |
Och vem har sagt att det "bara" handlar om ljuset. Varför det inte är lika för alla? För att vi är olika...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-24 19:32:00
|
|
Inger Olsson |
suck...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-25 08:40:00
|
|
Inger Olsson |
För den som vågar läsa I boken ”Pillret” av DN-journalisten Ingrid Carlberg beskrivs utvecklingen av antidepressiva medel. I läkemedelsindustrin görs ordinära mänskliga kriser om till guld för råkapitalister. Då ska det minsann tjänas på "eländet"...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-09-18 03:00:00
|
|
kosmopolit |
ja du har helt rätt svenskar klagar alltför ofta på såna här skitsaker medans det som man borde klaga på riktigt inte görs.
vilket bolag är förresten så billigt beställer direkt:UTAN Å KLAGA SENARE :
|
| |