Inlägg #1: Postat: 2008-08-24 08:59:00
|
Inger-Sofia |
Hej yngve Nej det går inte att gå tillbaka till gamla system Därför att de redan av tid är förlegade och behöver som du skriver "reformeras"Med de gamla kunskaperna i ryggen och ansiktet riktat framåt.Kram framåtKram
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-24 09:01:00
|
Inger-Sofia |
:0oj här blev det en upphakning i framåtskridandet
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-25 09:21:00
|
Inger Olsson |
Hej Yngve: du skriver: "Artikelförfattaren i FT anser att införandet av den svenska modellen skulle förbättra Storbritanniens skolor och särskilt lyfta svaga skolor." Jag har tänkt men kan inte finna någon "svag" skola som har lyfts pga de många privatskolor som finns i den kommunen jag själv bor i. Däremot vet jag "svaga" skolor och förskolor som har urholkats med allt sämre resurser. Även maten.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-25 11:02:00
|
Ramona Fransson |
Jag vill att religiösa friskolor skall förbjudas. Det är en form jag inte främjar ett smack!Plymoth bröderna, Jehova har egna skolor. Fullständigt vansinne! Nej, skolor skall vara till för alla barn, oavsett vad deras föräldrar har för religion, eller politisk inriktning. Skolor skall vara fredade zoner, inte ett ställe som barn blir pådyvlade sina föräldrars uppfattning.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-25 11:58:00
|
Ragnhild Blücher |
I princip är det oväsentligt med vilken skolform som instiftas, sålänge eleverna får kvalificera sig via kunskapstest till gymnasiekurserna. Vi har ett överskott på outnyttjade studiebegåvningar, som förpassats till A-kassans passiviserande försorg. - Likaledes har vi ett överskott på vandrande verktygslådor och skiftnycklar, som sitter av onödiga timmar på de teoretiska ämneslektionerna !
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-30 16:47:00
|
Thomas L. Aabo |
Flumskolan är allt 20 - 25 år äldre än vad du anger.
|
|