Du är för ful - du kan inte vara med i TV

Den här tråden diskuterar artikeln Du är för ful - du kan inte vara med i TV.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-08-13 19:42:00
Kent Katt
I jämförelse med länder som Kina och Indien har Sverige kommit långt - även om Alliansen gör sitt yttersta för att föra utvecklingen bakåt. Något mer skrattretande än flummiga typer som åker till Indien för att utveckla sitt inre finns ej. Kina och Indien ser jag som två helveten på jorden.
Inlägg #2: Postat: 2008-08-13 19:45:00
Kent Katt
Sedan var hon ju inte ful heller. Men efter detta lär hon väl alltid tänka att hon är det. Nej, det finns något sjukt med överhögheten i Kina; jag är glad att jag inte är kines.
Inlägg #3: Postat: 2008-08-13 20:18:00
Janne B
Jag såg Gynning i TV för en stund sedan. Visst såg hon bra ut men hon övade sig att åka rullskridskor! För det trodde hon var samma sak att åka på is! Lycka till bara
Inlägg #4: Postat: 2008-08-13 20:37:00
Ragnhild Blücher
Varje land har sina seder, och i Sverige är det pojkarna med turkiskt utseende som blir behandlade så. - T.ex Ali Esbati, Peter Birro, Lasse Lindroth, Billy Butt, Luciano Astudillo och liknande syndabockar !
Inlägg #5: Postat: 2008-08-13 21:25:00
Sunny
Det stack till i hjärtat när jag läste detta:Jag undrar hur den lilla flickan känner sig och vilket självförtroende hon ska lyckas skaffa sig ? I Sverige hade vi inte kunnat göra så eftersom den stora lögnen atat utseeendet ingenting betyder är den för dagen politiskt korrekta.Minns upprördheten när Bert K inte ville ha en rund tjej med :först banta.
Inlägg #6: Postat: 2008-08-13 21:26:00
Sunny
Men eftersom den inoffeciella sanningen är att man vill ha vackra människor i film o på Tv så hade vi letat upp någon som var sötare men kanske sjöng lite sämre.
Inlägg #7: Postat: 2008-08-13 21:28:00
Sunny
Även politiker måste i dag tänka på sitt yttre: Minns "Kennedylooken" o "Westerbergseffekten"
Inlägg #8: Postat: 2008-08-13 21:47:00
Elvy
Hon som sjöng ser ju ut som dom flesta lite runda barn i Kina gör
Inlägg #9: Postat: 2008-08-13 22:16:00
Jocke S
Fast är vi säkra på att det var just så man sa...? Visst kan man känna sig lite kluven, men både invigningsspektaklet av OS och vardagen innehåller ju alla möjliga sätt att värdera människor på. Även barn.
Inlägg #10: Postat: 2008-08-13 22:19:00
Diplomaten
Om det kan vara till nån tröst; jag ser rätt bra ut och jag får inte heller vara med i TV. Jag tänker istället satsa på att försöka komma med i den nya ELLOS katalogen.
Inlägg #11: Postat: 2008-08-13 23:22:00
Lars Nilsson
Kent Katt tycker att Kina numera? är ett helvete på jorden. Ett rätt typiskt vänsteråsikt. Annat var tongångarna under Maos regim. Då var det paradiset på jorden. Själv har jag besökt Kina ganska regelbundet från slutet av 50-talet till idag. För några år sedan skrev jag den här artikeln. Länk: sourze.se När hundratals miljoner människor får det bättre via en begynnande marknadsekonomi blir den svenska vänstern som vanligt ursinnig.
Inlägg #12: Postat: 2008-08-14 00:28:00
Kent Katt
Det är väl pedofiler som väljer vilket barn som skall visas upp. Den unge som de helst runkar till blir vald. Kina har visat att det är och förblir ett skitland.
Inlägg #13: Postat: 2008-08-14 00:29:00
Kent Katt
Efter detta kan de gärna få bomba OS-stadion till stenåldern - för det är ju just stenåldersmentalitet som uppvisas från värdlandet.
Inlägg #14: Postat: 2008-08-14 00:34:00
Kent Katt
Om det nu inte är som så att detta vinklats av pressen för att sälja lösnummer. I så fall borde de tidningar som så gjort beläggas med pressförbud. Låt det vara färdigdaltat så väl med tidningar som länder. Att det skall vara så svårt att bete sig lika gentlemannamässigt som Kent Katt?
Inlägg #15: Postat: 2008-08-14 00:40:00
Kent Katt
"Som vanligt kritiserar man Kina mest för att kritisera Kina, inte för att man faktiskt har något att säga. Visst kan man anse saker åt höger och vänster ang deras politik, brist på demokrati osv, men vad har det med detta att göra? Många andra, betydligt säkrare, källor hävdar att det faktiskt var tvärt om. Liun Miaoke var hela tiden tänkt som sångerska och artist, men när hennes röst inte höll plockade man istället in Yang Peiyi. Det är som sagt ingen annan än Aftonbladet som sagt att Yang är ful. Börja förmedla nyheter istället för att hitta på dem!" Slut citat. Ja, tänk om det är så? Vad skall vi då säga om Aftonbladet? Är det inte kriminellt att lura folk att tro på det som inte är sant när man skriver för en tiding?
Inlägg #16: Postat: 2008-08-14 00:46:00
Kent Katt
"Det var ju faktiskt bara AFTONBLADETsom sic har kallat den lilla flickan för ful! Arrangören sa bara att den andra flickan var en bättre scenartist medan någon reporter på aftonbladet sic la upp en bild på flickan och sa att hon var för ful! Ett påstående som jag definitivt inte tycker stämmer", skriver en annan person. Jag tycker inte heller det stämmer. Så frågan man bör ställa är följande: har Aftonbladet rent mjöl i påsen?
Inlägg #17: Postat: 2008-08-14 00:51:00
Kent Katt
"Det är väl inget konstigt om man kombinerar en duktig sångerska med en duktig scenartist. Flickan med sångrösten kanske inte ens skulle våga sjunga inför ett par miljarder tittare. Att klaga på det här är som att klaga på att flickan som sjöng låten inte skrev låten själv. Man kombinerar talanger helt enkelt," skriver samma person. Ja, var kommer detta med att den yngre skulle vara ful in i bilden? En vinkling från Aftonbladets sida?
Inlägg #18: Postat: 2008-08-14 00:51:00
Kent Katt
KORRIGERING AV TEXT FÖLJER.
Inlägg #19: Postat: 2008-08-14 00:52:00
Kent Katt
"Det är väl inget konstigt om man kombinerar en duktig sångerska med en duktig scenartist. Flickan med sångrösten kanske inte ens skulle våga sjunga inför ett par miljarder tittare. Att klaga på det här är som att klaga på att flickan som sjöng låten inte skrev låten själv. Man kombinerar talanger helt enkelt", härmed korrigerat skriver samma person. Ja, var kommer detta med att den yngre skulle vara ful in i bilden? En vinkling från Aftonbladets sida?
Inlägg #20: Postat: 2008-08-14 00:56:00
Kent Katt
"I sista sekund fick Lin Miaoke veta att hennes röst inte höll måttet." Detta kan man läsa i en av artiklarna i Aftonbladet som handlar om detta. Då var det väl bra att hon trots allt fick vara med och inte plockades bort? Hur detta sedan gör den som sjunger till ful kanske Aftonbladet kan svara på - men jag antar att det inte ligger i deras intresse.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...