|
Inlägg #1: Postat: 2008-08-08 11:25:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Det handlar om maktkamper, Billy. En ordinär matematiker som jag själv, kan lätt se den gemensamma nämnaren mellan dig och Refaat El Sayed. -Men Lars Danielsson är troligtvis en vanlig syndabock, utan några extra offerattribut än hans lojalitet mot chefen Persson !
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-08 12:39:00
|
|
Lars Nilsson |
Snyft, snyft. Dick Erixson blogg "Dagens Nyheter/TT talar om “vuxenmobbning” därför att Lars Danielsson inte fått bli ambassadör bums efter det att han ljugit inför KU och katastrofkommissionen och blivit hårt kritiserad av Justitieombudsmannen.Jämför detta kryperi i medierna med det total förakt samma medier visar mot Cecilia Stegö och Maria Borelius, som avgick som statsråd. Deras misstag var att inte betala TV-licensen och anlitat svartarbete.
Det finns ingen förklaring till denna monumentala skillnad i attityd till makthavare som begått fel, annat än att Lars Danielsson är socialdemokrat och de två andra borgerliga.
Massmedierna är socialdemokratiska in i själen. Några andra skäl för skillnaden i behandling finns inte. De borgerliga makthavarna hade inte begått misstag i tjänsten, utan kritiserades för sin privata vandel. Lars Danielsson har begått grova tjänstefel, ljugit och fortsätter ljuga för att komma undan eller för att skydda någon annan och blivit kritiserad av JO. Objektivt sett har Danielsson begått betydligt allvarligare misstag än Stegö och Borelius. Men medierna gör allt för att skydda och lyfta socialdemokaten Lars Danielsson".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-08 13:03:00
|
|
Billy Butt |
Nja Lars Nilsson - så enkelt är det inte. Och de stora medierna är INTE nödvändigtvis sossar. Jag känner flera mediemakthavare och de är i högsta grad borgerliga i sitt tänkande. Det där med att de lyfter Danielsson nu handlar om ett svenskt fenomen enligt vilket medierna har en tendens att "förlåta" - jag tror vi är ensamma i världen om detta fenomen. Mona Sahlin, Björn Rosengren och en rad andra blev förlåtna av medierna...Ludmilla Enqvist,. Refaat el Sayed & Tito Beltran blir inte förlåtna därför att de är invandrare... fundera en stund på den saken.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-08 13:45:00
|
|
Diplomaten |
Mmmh de du nämner som har invandrar bakgrund gjorde sig skyldiga till våldtäckt, dopning och grovt bedrägeri det kan väl ändå inte jämföras med Sahlin & Co:s snedsteg, men visst finns en större tolerans ibland mot svenskar som beter sig ohederligt. Dock tror jag inte om man tar tex Engla fallet att Anders Eklund är mindre hatad för att han är svensk.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-08 13:52:00
|
|
Jocke S |
Ack ja, hur skulle BB klara sig utan att begagna sin ständiga jantelag? Och i själva verket använder du den ju rätt ofta själv! Som här. Vissa på ansvariga positioner skall kunna spela översittare. Medan folk eller media bara skall tiga still menar du? Dvs i sedvanligt medlöperi och brist på civilkurage, ett vida större problem än "jantelag"vilket i värsta fall kan leda till diktatur och fascism. Och hör politik och musik verkligen ihop så här? Det skorrar aningen falskt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-08 15:45:00
|
|
Nick |
Sorry Billy, men den här artikel är en klockren bom av dig. Jämförelsen mellan hur jantelagen hanterar svenskar kontra invandrare saknar trovärdighet. Hur "jävligt duktig" är LD vet du ingenting om. Hur stor roll spelade hans "misstag" kring tsunamin eller vilka andra motiv hade Bildt att dröja med tillsättningen vet du inte heller. Jag håller med Lars Nilsson att mainstream media i Sverige spelar helt på den vänstra planhalva och LD är en högrankad sosse. Mycket av det vi bevittnar här är inrikespolitik och jag är lite förvånad att du såpass mycket utgår ifrån den mediala versionen när du skriver en sådan artikel
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-08-10 23:20:00
|
|
GunnarL |
#6/ Jag instämmer till fullo med Nick! Detta var ett riktigt bottennapp Billy! "Ni som följer musikskriverierna vet att jag 1988..... osv." Herregud Billy Butt! Det är 20 år sen och knappast något som skakade om Sverige eller svenskarna särskilt mycket! Över huvud taget tycker jag nog att Du ägnar Dig åt ett visst mått av självöverskattning när Du jämför Dig med en internationell toppdiplomat - förmodligen Sveriges främste expert på EU-frågor bl.a. Artikeln är heldum! Det enda som är dummare är Lars Nilssons kommentar i #2 ovan! Men det är ju förväntat! Din dumhet är faktiskt mer oväntad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-08-10 23:23:00
|
|
GunnarL |
FÖR ÖVRIGT ANSER JAG ATT MAN PÅ SOURZE BORDE ÅTERGÅ TILL DEN TIDIGARE MODELLEN PÅ KOMMENTATORSFORUMET. NUVARANDE MODELL ÄR VÄRDELÖS! DEN TIDIGARE VAR BRA!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-08-10 23:47:00
|
|
Sunny |
Du har så RÄTT! Detta är urjobbigt!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-08-14 09:27:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Efter några dagras funderande, så har jag kommit fram till den mest logiska slutsatsen: Danielsson är definitivt offer för jantelagen, och han är när som helst tillbaka på scen igen. Billy däremot, är offer för något annat - och värre - som svårligen låter sig erkännas.
|
| |