Inlägg #1: Postat: 2008-08-07 09:27:00
|
Kia |
Inger Olsson: Tror du att tyskan är skyldig?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-07 09:53:00
|
Inger Olsson |
Kia: du ställer en fråga som jag inte direkt tycker om. I en rättegång ska det i n t e handla om "tro" utan bevis. Och d ä r f ö r förr fria än fälla när det brister i bevisföring! D e t är ytterst vad en demokrati ska verka för. Därför hade jag hellre sett att du, som journalist, diskuterade det som i s a k kommer fram än dina personliga tolkningar, vilka jag menar är ytterst färgade av din personliga världsbild o därmed människosyn. Man m å s t e lära sig att hålla isär de här begreppen. Med t a n k e på tyskans p e r s o n l i g h e t - o då relaterat till de bevis dokument som har framkommit - utesluter däremot inte jag att det kan finnas en 3:e person inblandad. Och på sätt blir din fråga än mer komplicerad, som du förstår?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-07 10:03:00
|
Ragnhild Blücher |
Helt rätt, Inger. En gärningsman ska vara överbevisad i tekniskt hänseende, och det räcker inte med en massa löst snack. -Men ställer åklagaren de absolut mest relevanta frågorna ? han verkar ju mesig
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-07 10:11:00
|
Inger Olsson |
#3 Ja, jag tycker han kunde ha gått på hårdare. Men ska vi anta att ärendet går vidare till högre instans redan nu?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-07 10:16:00
|
Ragnhild Blücher |
Det finns ju teknisk bevisning i hennes dator, och hennes schizoida känslokyla är till hennes nackdel. Men vi saknar proffs i Sverige, och det blir lätt rykteshärvor av våra rättegångar. -Mycket snack och liten överbevisning !
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-07 10:36:00
|
Kia |
Inger Olsson: Först och främst så är jag mycket medveten om hur man skriver en artikel. Detta är ingen "jobbartikel". Detta är mer som en bloggartikel. ville ha den under det, men jag bestämmer ju inte var redaktionen väljer att lägga den. Och varför jag frågade dig om din åsikt när det gäller tyskan, var för att få dig att hålla dig till ämnet. Alltså vara med i samtalen kring rättegången. Och när det gäller dina texter och kommentarer på Sourze så har jag gått igenom och läst och måste säga att man ska inte kasta sten i glashus. Redigera dina egna texter innan du kritiserar andra. Men som sagt var jag hålle rinte på med pajkastning. Jag väntar som sagt var på att läsa din artikel om rättegången.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-08-07 10:54:00
|
Inger Olsson |
"Gått igenom"? Jag har inga artiklar på Sourze!
Sen gör du ett mycket allvarligt fel. Ett gammalt knep i o f s när man är överspänd o inte hanterar argumenten för kritiken. DU beordar att JAG ska skriva en artikel om rättegången. Lär dig en sak: i n g e n kommenderar mig om vad jag ska skriva eller inte. Och det reagerar nog andra också på om de beordas. Vi som läser DIN och alla andras artikel har DÄREMOT rätt till att rosa o risa den. Och jag har bara hållt mig till vad DU skriver. Och inget annat. Men med ditt inlägg nu ifrågasätter jag allvarligt om du är, i egentlig mening, journalist el. det är något du kallar dig för.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-08-07 11:02:00
|
Kia |
Ja, du Inger. Det var det jag misstänkte. Jag hittade bara en massa kommentarer som du hade gjort. Bland annat kommenterar du Billy Butt mycket. Kan du inte skriva artiklar? Du som har så mycket åsikter om hur andra skriver borde ju verkligen skriva en egen. Det skulle vara så kul att se hur du egentligen skriver. Inte bara läsa om hur du tycker andra ska skriva. Och Inger: Lär dig en sak: Jag har all rätt att "kommendera" dig att skriva. Eftersom du anser att du har rätt att rosa och risa hur som helst. Så mitt tips till dig är: Skriv en artikel som vi andra får kommentera så ska du få rätt och riktig kritik, av mig i alla fall. Och jag kallar mig inte journalist, jag ÄR journalist. Med utbildning som tyvärr många saknar... Ha nu en toppen dag.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-08-07 11:07:00
|
Inger Olsson |
Kia: dina rader får du stå för själv. Jag kommenterar inte tråkiga "gnäll"-människor, vilka dessutom har för lite fantasi för att förstå att det finns en värld utanför Sourze.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-08-07 11:16:00
|
Kia |
Ha ha du är rolig du. Jag hade egentligen inte tänkt ge dig den här uppmärksamheten MEN för en gång skull så kände jag för det. Roligt att se utvecklingen. Det b v tyst på dig med... Man ska inte börja med pajkastning om man inte kan stå för det. Löpa linan ut så att
säga. Tyckte nästan synd om Billy Butt bnär jag läste om dina attacker. Men Billy är bra på att använda orden som vapen så du kanske har gett upp med dina attacker mot honom med... Som sagt var. Ha en bra dag...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-08-07 11:21:00
|
Inger Olsson |
Kia: det finns mycket du har kvar att lära i livet. Och jag bemöter inte någon som är i affekt tillstånd o saknar retorikens konst. De pladdrar endast.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-08-07 11:22:00
|
Inger Olsson |
forts/ Ha ett bra liv!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-08-07 11:28:00
|
Kia |
Vad vet du om retorikens konst? Det är såna som du som förstör den.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-08-07 11:29:00
|
Inger Olsson |
Och du Kia: fortsätt du skriv på Sourze. JAG kommer i a f inte att kommentera dina artiklar. Packar nu o ska först i väg några veckor, hem en kort stund o sen iväg några månader. Så du har m a o inget att frukta med hänsyn av granskning. De ev. män som ev. kritiserar dina artiklar kan du väl enkelt avfärda med ovanstående "retorik"?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-08-07 11:59:00
|
Kent Katt |
FRA skall utmana IFK i fotboll. Man befarar att matchen inte bara kommer att avlyssnas utan ävenledes sändas i radio.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-08-07 12:03:00
|
Inger Olsson |
Kia: skriver din mor här på Sourze?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-08-07 12:50:00
|
Diplomaten |
"Inger Olsson: Tror du att tyskan är skyldig?" Ja, men bevisningen kommer troligen inte att hålla, fifty/fifty chans att hon blir fälld.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-08-07 16:14:00
|
Inger Olsson |
#17 Diplomaten: jag vill inte spekulera i den sortens frågor. Jag har inget intresse av att frossa i andras elände. Det är tragiskt nog ändå. Varför jag följer rättegången, utifrån ska tilläggas, är mitt intresse för och kring människan.
|
|