|
Inlägg #81: Postat: 2008-08-04 08:50:00
|
|
Inger Olsson |
Ditt uppdrag på Sourze att provocera har många upptäckt för längesen. Även lämnat sajten. Men misstanken om att redaktionen stöttar dig är desto värre.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2008-08-04 08:52:00
|
|
ArHo |
INger att du inte gräver ned dig någon stans så världen blir befriad från en som du. helt rabbiat skitkärring och det var snällt sagt ändå!
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2008-08-04 15:03:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Den som inte tror på diskussionen, har bevisat sin olämplighet som makthavare. Vill man platsa vid makten, så gäller det at kunna diskutera med ALLA motståndare ! det gäller att hålla kriget borta m h a samföståndet
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2008-08-04 15:19:00
|
|
Inger Olsson |
F ö: Ämneshackare dískuterar man inte med.
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2008-08-04 15:40:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Tips: genom att öppna varje debatt i ett separat fönster, så slipper man att hamn i fel tråd.Det är lätt hänt i debattens hetta, men då tappar man också tempo och åsiktsmark. -Inses lätt av proffsen och alltfler vanliga dödliga lär sig dessa principer !
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2008-08-04 23:14:00
|
|
CMO |
Valdemar, den här "tråden" t.ex. är ingen tråd utan en radda på 85 eller nu 86 obesvarade startinlägg. Det skulle behövas en "träd-vy" åtminstone så man kunde se var man är och tydligt välja mellan att lägga in ett nytt startinlägg eller svara på ett existerande.
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2008-08-04 23:44:00
|
|
Valdemar J |
Ja, det är förvirrande eftersom sub-trädet står som "..." ovan, och Flash-fönster är alltid irriterande. Jag skulle hellre se att svar till ett specifikt inlägg markerades med en ingressering av hela svarskommentarsrutan träd. Men jag tar hellre det nuvarande än ett dedikerat diskussionsforum, eftersom sådana har en tendens att leva ett eget liv oberoende av artiklarna. Ett traditionellt forum vore dock bra om man inte tilläts skapa trådar, utan att alla artiklar automatisk fick en egen diskussionstråd.
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2008-08-07 00:03:00
|
|
Kent Katt |
Ragnhild, Bob Dylan är ett geni. Varken mer eller mindre.
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2008-08-07 09:53:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Kent: Frågan är bara inom vilket område Dylan är geni, dvs absoluta världselit. Vetenskapen forskar fortfarande på fenomenet, och några hävdar att han skrev bra texter åtminstone.Han är omusikalisk som få, så inte är det inom musik iaf. Han har har dock lyckats få med sig media på ett genialt sett. - Dylan är ett PR-geni. Varken mer eller mindre !
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2008-08-07 10:08:00
|
|
Inger Olsson |
Ragnhild Blûcher: om vi struntar i Bob Dylans sångröst, glömmer hans scenkonst o s v utan går till e n d a s t hans texter. Vi kan här också strunta i ev. budskap m m. Och nu: har du då inte upptäckt att det finns en inbyggd rytm i dessa? Det som kallas modern poesi o som inte är på vers.
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2008-08-07 10:09:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ M a o Bob Dylan är för mig en stor poet. Och jag tror, o det baserat på mina erfarenheter också, att han har snarare inspirerat många poeter/författare.
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2008-08-07 10:23:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Bra ! Man ska definitivt inte blanda in hans brist på tonkänsla, och hans urusla närvaro på scen i geniförklaringen. -Dylan är en godkänd poet, som andra musiker tonsatt på ett godkänt definitivt bättre än han själv sätt. -Eftersom jag själv tar renare ackord på gitarren än Dylan, så får han underkänt som musiker !
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2008-08-07 10:31:00
|
|
Inger Olsson |
#92 Jag kan ge dig rätt på den punkten att andra musiker har tolkat och tolkar fortfarande t ex coverband hans låtar bättre musikaliskt. Men så är det så att vissa "gamla 40-talisterna" vill ha "hönan Agda naken". Alltså originalet - oavsett vad ;-
|
| |
|
Inlägg #94: Postat: 2008-08-07 10:37:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Exakt, eller "kejsaren Agdas gamla kläder". Eftyer tio nybörjarlektioner i gitarr, sade min lärare: -Nu har du passerat Dylan-stadiet, Ragnhid. Bellman och Cornelis härnäst ;-!
|
| |
|
Inlägg #95: Postat: 2008-08-07 10:54:00
|
|
Janne B |
Efter att ha tagit ca fem blockflöjtslektioner så frågade min lärare om jag kanske ville sluta eftersom jag var så tondöv etc. Så jag slutade hos honom och har sedan spelat altflöjt hela livet,,,,
|
| |
|
Inlägg #96: Postat: 2008-08-07 11:01:00
|
|
Inger Olsson |
Janne B: det är minsann inte ovanligt att musiklärare har öronskador t ex Tinnitus o kan inte höra alla nyanserna själva ;-
|
| |
|
Inlägg #97: Postat: 2008-08-07 11:02:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Janne B: Man blir avundsjuk på alla som har något medelmåttigt i talangpåsen. -I Sverige är det ju omöjligt att bli populär som lättlärd !
|
| |
|
Inlägg #98: Postat: 2008-08-07 11:09:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Eller förresten, där har vi ju förklaringen till Dylans popularitet. -Han är så medelmåttig att den stora massan känner igen sig i hans verklighetsskildringar !
|
| |
|
Inlägg #99: Postat: 2008-08-07 11:17:00
|
|
Inger Olsson |
Ragnhild B: nja, flera av hans tidigare texter gav ju snarare uttryck för hur många kanske ville leva men inte vågade? Dessutom gav han kärleken fler "nyanser"...
|
| |
|
Inlägg #100: Postat: 2008-08-07 11:59:00
|
|
arga gubben |
Efter att ha skummat igenom hälften av alla inlägg förstod jag att urspårningen var fullständig. Det är riktigt att det finns en del heliga, men ändock medelmåttiga, kor som inte får kritiseras. Dagens artister som kommer fram genom "idol-programmen" är häpnadsväckande medelmåttiga menar mediokra egentligen men det verkar ingen bry sig. "det är inne att sjunga falskt" är en yttrande jag hört. Kul, bara jag slipper lyssna.
|
| |