|
Inlägg #61: Postat: 2008-08-04 00:11:00
|
|
ArHo |
Tacka vet jag, Gråkappan en kung som hade en social patos över sitt ämbete, Det var en kung i mitt tycke och smak, bortsätt några krig han ställde till med mer eller mindre.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2008-08-04 00:24:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: det tror fan att du dyrkar "Gråkappan". Du som har förläst dig på "Tolfte Planeten", går på seanser o tror på vålnader. Men du är lättlurad. Karl den XI var en sådan "som ständigt gick in i väggen", som vi idag beskriver personer som ständigt söker pressa tiden och tävlar med sig själv. Det är en konst att befinna sig i ett varande. I tid o rum. Den stackaren bokförde ofta den tid de olika förflyttningarna tog och noterade med stolthet när han presterat en snabbare ritt än vanligt.
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2008-08-04 00:41:00
|
|
ArHo |
Inger, då gillar du inte Emanuel Svedenborg heller för sitt okulta skrivande. En vis man sa till mig när jag var ca 16år gammal, du har gåvan unge man och kan förkovra dig mer om människornas själar? Hur kunde han veta att jag sysslade med hypnos och en del andra saker för att nå människor inre jag? Visst det är många som älsar att höra om sig själva, så lite av den gåvan gjorde väl sitt till att bli ungdomsledare redan i 20 års ålder efter studier i socialkunsap där även psykologi ingick, ett av de svåraste ämnena man kan plugga, tack vare att vi är så olika som människor. Alltså man kan aldrig dra alla över en kam, den största försyndelsen som vi människor begår!
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2008-08-04 00:49:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Vi har avhandlat ett par kungar idag, och vi inledde med munspelskungen Bob Dylan. Eftersom de nordiska länderna vant sig vid att alltid ha en Konung, har följdaktligen diskussionen övergått till monarkin i största allmänhet. Senast tangerade vi Karl XI och Ludwig XIV, som båda lämnat avtryck i historien. I frankrike gick det sedermera åt skogen med monarkin, och det rullades kungliga huvuden nerför Versaillestrappan. Likt förbaskat säger än idag de franska royalisterna: - Vive le Roi !
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2008-08-04 01:00:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: "Man äger ej snille för det man är galen"... Swedenborgianismens teologi är endast rasistisk dynga.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2008-08-04 01:08:00
|
|
ArHo |
Det kan man hålla med om, men hela världen hade sina gelikar av inpyrd rasism. Du som jag vet att människor av naturen pinkar in sina revir som de fleta vill försvar. Det är grundformeln för alla krig och rasismen flödar i alla länder hos alla folkslag och så kommer världsbilden förbli så länge det finns människor på denna planet! Vi skiljer oss inte från de övriga djuren i den här frågan om rasism.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2008-08-04 01:20:00
|
|
ArHo |
De som försvarar invandrarana mot svenska rasister, umgås knappast aldrig med invandrare, detta är mer än typiskt. Men en sak är säker den som ensidigt är så omogen som människa, att inte begripa att antirasisten försvarar rasister detta borde få en del att tänka till! men så är det i realiteten. Det finns många invandrare som anser att de största rasisterna finns i invandrarleden, så jag tror att vi skall ligga lågt med att kalla varandra för rasister på detta forum!
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2008-08-04 01:35:00
|
|
CMO |
Det finns kanske större och mer rabiata rasister än dig och Nazihilda även bland invandrarna men det är väl ingen anledning att inte sakligt konstatera att även ni är rasister.
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2008-08-04 01:57:00
|
|
ArHo |
Javisst vi gillar inte dig!
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2008-08-04 02:13:00
|
|
ArHo |
Ordet Rasist är ett tarvligt uttryck, faktum är, ingen går fri i den frågan alla är vi rasister, den som förnekar detta ljuger! Varför jo man har satt ribban så lågt, så säger man att man inte tycker om någon folkslag så är man rasist? detta är mer än löjligt!
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2008-08-04 07:28:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: "att man inte tycker om något eller någon" har inte med rasism att göra. Jag behöver ju inte älska min värsta fiende, vilket heller inte har med rasism att göra. Rasism är ytterst en fråga hur man värderar liv. Med hatets måttstock. Ibland förtäckt, ibland öppet. Och det är DET som du, Ragnhild Blûcher, Harry Edlund har visat ett antal prov på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2008-08-04 08:05:00
|
|
ArHo |
Varför ljuger du på mig? Detta gör att jag blir förbannad på dig. Om du är ute i det blå gällande politiska frågor är en annan sak då handlar det om tycke och smak för vad som är bra eller dålig politik.Då blir man lite frustrerad att du är offerför den politiska propagandan, mitt måtto är att komma med helst personliga åsikter som jag oftast gör nästan genomgående. Visst har jag mycket stöd för mina åsikter, för att jag ser till den lilla människan som blir överkörd av det politiska etablissemanget med massmedias hjälp. Massmedia som nästan tagit över våra folkvalda politikers roll tack vare att vi har svaga politiker helt enkelt. Och ingen skall inbilla mig att den blir någon förbättring om SD kommer in i riksdagen!
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2008-08-04 08:13:00
|
|
ArHo |
Inger, jag sa inte en släkting jag har släktingar på både Far och Mors sida, totalt ca 50 st. som fortfarande är vid liv. Och en av dem är Filmproducent på Paramount studio i Karlifonien, En annan Har varit rymsforskare på Nasa, jag tror inte att de är intresserade av KKK. men du tycks vara det åk över och ta detta anhang i öronen om du nu blir insläppt vill säga i USA vilket jag tvivlar på,med din politiska åskådning.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2008-08-04 08:20:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: vem kan ta dig på allvar? Du själv?
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2008-08-04 08:25:00
|
|
ArHo |
Det här hackandet och malandet leder ingen vart egentligen, men det är inte jag som har bestämt detta, utan det får de skylldiga bära skulden för. Hoppas att Janne får ordning på sin Dator så vi, kan få igång en mänsklig disskution hur vi alla kan med gemensamma krafter få stil på hela detta forum. Visst, en person som CMO kan vi aldrig få någon normal stil på, han tillhör inte oss människor helt enkelt, han är ett monster av något slag. Men vi andra kan väl testa om vi kan bli rumsrena någon gång, men då får Janne skärpa sig och inte vara fegis mot sina vapenbröder, någon gång måste väl bli den första att inte lägga all skuld på mig, eller hur Janne?
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2008-08-04 08:29:00
|
|
ArHo |
Inger, det är mer än du kan göra, försök själv och ta dig på allvar och du märker strax att det är omöjligt!
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2008-08-04 08:31:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: du är fanimig sjuk i huvudet! Vad är det första man möter när man går in på Sourze idag? Kl. 2008-08-04 07:03 har du åter gjort en av dina felaktiga "analyser". M a o inget annat mer än personangrepp. Du tar dig själv på blodigt allvar.I brist på humor. Och det är ett allvarligt tecken. Inom psykologin.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2008-08-04 08:41:00
|
|
ArHo |
Inger jag kan inte för mitt liv acceptera att du kallar mig för rasist, lika lite som Ragnhild och Harry kan acceptera detta , så ta dig inte ton, det skall du ha klart för dig. Visste du, att du är den mest tålamodsprövande kärring jag någonsin råkat ut för i hela mitt liv! och det vill inte säga lite om din person! Du har lagt ribban högt för att du själv ska kunna vräka ur dig vilka oförskämdheter som helst, men när själv får regela snytingar rasar hela din inbillade värld ihop som du tjatar om hela tiden på detta forum!
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2008-08-04 08:43:00
|
|
ArHo |
Man blir så störd av din idioti, så man har det svårt att stava rätt.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2008-08-04 08:47:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: Mitt tålamod med dig är definitivt slut. Och jag skiter fullständigt i vad du, Harry, transan Ragnhild kan "acceptera". Faktum är faktum. Det är för fan inte mycket ni klarar när det kommer till kritan. Det har ni ingen stake till. Ditt satans Schiz!
|
| |