Bob Dylan i nytt ljus

Den här tråden diskuterar artikeln Bob Dylan i nytt ljus.
Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #41: Postat: 2008-08-03 22:28:00
Inger Olsson
Jag har i många år sett rojalist stavas med både "y" o "j" men jag testade i svenska "Word" o då blev det nobben för "royalist". Ändrades till "rojalist"... Men jag såg att "royalistiska partiet" fanns på nätet. Du är inte med där o skriver på sajten Ragnhild? Kände igen en hel del av det skrivna där. Uttryckt även här på Sourze. Du har ju en s p e c i e l l sorts humor...
Inlägg #42: Postat: 2008-08-03 22:29:00
ArHo
Ragnhild även jag föredrar monarki före republik. Och därför att jag har hellre vår kung som statschef än Lars Ohly, eller någon annan tomte i den politiska sfären.
Inlägg #43: Postat: 2008-08-03 22:36:00
CMO
Jag beordrar dig inte Feghulda, jag bara belyser din rädsla för att diskutera sakfrågor. Du verkar tyvärr sakna både karaktär och integritet. Lilla fegskit...
Inlägg #44: Postat: 2008-08-03 22:38:00
Ragnhild Blücher
Arho: En konungs duglighet måste alltid prövas med jämna mellanrum. Är G-Calle samma landsfader nu, som han antogs vara vid trontillträdet ?- Hans framtoning är inte så majestätisk längre, så jag röstar för att Drottning Victoria tar över !
Inlägg #45: Postat: 2008-08-03 22:51:00
CMO
Av vilken anledning "röstar" du om du nu är för monarki?
Inlägg #46: Postat: 2008-08-03 22:58:00
Ragnhild Blücher
Till 45 Du har verkligen lässvårigheter, CMO. En synlig beteendestörning har du iaf, och det är beklagligt - Varför ställer du så dumma frågor ?
Inlägg #47: Postat: 2008-08-03 23:05:00
CMO
Förklara mer pedagogiskt för en stackars handikappad då. Om du är för absolut monarki, vilken relevans har då din röst? Absoluta monarkier idag är Saudi Arabien, Qatar och Oman. Vilket av dessa tycker du att Sverige mest ska eftersträva att likna?
Inlägg #48: Postat: 2008-08-03 23:14:00
Ragnhild Blücher
Visst kan jag bli lite mer pedagogisk. Här ska verkligen inte något arabland användas som förebild, utan vi ska följa den västerländska imperietraditionen. En sund imperialsm, där ingen känner sig onyttig i verksamheten. - Den upplyste monarken ska sitta vid tronen, och han ska rekrytera eliten av rådgivare !
Inlägg #49: Postat: 2008-08-03 23:20:00
Ragnhild Blücher
forts: Man ska givetvis kunna bli adlad av majestäten, och det ska finnas incitament för att excellera i samhället. - Dagens slöseri med humankapital ska bort, och vi vill inte se några adelsmän som kör taxi p g a bristande ädel efterfrågan !
Inlägg #50: Postat: 2008-08-03 23:29:00
CMO
Traditionellt motiverad med att konungen är av Gud utvald och att duglighet till största delen är genetiskt bestämd. Är det dina åsikter, om inte vad är dina argument för absolut monarki?
Inlägg #51: Postat: 2008-08-03 23:29:00
Inger Olsson
Ragnhild Blûcher: Din favvo är väl ändå Ludvig XIV - Solkungen? Han som dansade balett som en annan "transa"...;-Han lär ha haft mycket roligt med jordgloben. Satt den på pekfingret o lekt med den, vilket också andra med storhetsvansinne gjort efteråt...
Inlägg #52: Postat: 2008-08-03 23:30:00
Inger Olsson
... Och Ludvig XIV ansåg att han var utvald av Gud...
Inlägg #53: Postat: 2008-08-03 23:38:00
Ragnhild Blücher
Ach ja, den gamle Solkonungen av Frankrike. - Han var den siste fransosen som behärskade konsten att BÅDE regera och excellera ! jmfr gärna med munspelskungen Bob Dylan, och inse klasskillnade
Inlägg #54: Postat: 2008-08-03 23:39:00
ArHo
Om man skippar kommunistisk idé och lära och ser sakligt på för och nackdelar med monarki blir resonemanget betydligt klarare, annars blir det enbart kommunistpropaganda av det hela och lär inte bli anammat av oss andra med en klarare syn på frågan.
Inlägg #55: Postat: 2008-08-03 23:43:00
Ragnhild Blücher
Helt klart. Folket accepterar en monark och en adelsman, men skyr en statsminister och en politiker. -Några fördjupningar i "pratsektionen" går sannolikt inte fram, så vi konstaterar bara att monarkin fungerar bra !
Inlägg #56: Postat: 2008-08-03 23:48:00
Inger Olsson
Ragnhild: att du ser "Solkonungen av Frankrike" som ett ideal är, för mig, inte oväntat. Men du, han hade inga rådgivare att tala om. Han s t y r d e totalt. Runt detta monster finns inavelseffekter så det låter om det. Värre än Bob Dylans munspelande. Sådant hyllar du också visst. Men du är en produkt av gamla vanföreställningar. Det vet du ju om ;-
Inlägg #57: Postat: 2008-08-03 23:50:00
Inger Olsson
#55 2008-08-03 23:43 Och vilket "folk" pratar Ragnhild B o ArHo om nu? Sig själva igen, antar jag.
Inlägg #58: Postat: 2008-08-03 23:56:00
Ragnhild Blücher
Idealet är givetvis en riktig hjältekonung vid tronen, men i min doktrin ska det finnas ett konungsligt parlament. Ett överhus som sköter det teoretiska, och ett underhus som sköter det praktiska. -Det som tidigare var komplicerat, blir nu effektivt och reducerat till minsta möjliga besvär !
Inlägg #59: Postat: 2008-08-04 00:02:00
CMO
Som väntat bangar du ur Feghilda och börjar larva dig med ArHo. Vad är det som driver dig att sabotera Sourze och motarbeta intelligenta samtal här? Är det avundsjuka? Eftersom inte du förmår att argumentera begripligt ska ingen annan heller få göra det?
Inlägg #60: Postat: 2008-08-04 00:07:00
Inger Olsson
Ragnhild: "Komlicerat"? Despoten "La sol" av Frankrike högg av huvuden på sina politiska motståndare. Även för minsta "lilla pip". Även inom konsten o vetenskapen styrde han, som enväldig härskare han var. Som sagt: vi har ju kommit överens om att du är ute efter s t y r n i n g o inte gott ledarskap ;- Du anser att folket inte vet sitt eget bästa så det duger bra med en gärna inavlad kung. Ju dummare desto bättre, för det ger, i din dröm, mer makt åt adeln. Så lura nu inte ArHo - den redan förvirrade man som visst snackar om "ledare", "folket", "elit" m m huller om buller.
Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...