De första feministerna

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2008-07-31 12:57:00
Inger Olsson
skonummer 37... ;-
Inlägg #22: Postat: 2008-07-31 15:38:00
CMO
#5/ ArHo, Jag tycker du ska betala dina fnask i fortsättningen så att du slipper höra otrevligheter från dem. Uppriktigt sagt tycker jag att de borde ha dubbelt betalt om de måste lyssna på på dina dumheter medan de utför sina "tjänster".
Inlägg #23: Postat: 2008-07-31 16:22:00
Valdemar J
Red, kan ni inte införa en gräns för hur mycket en enskild dilettant kan "bidra" per lämpligt tidsintervall? Av någon outgrundlig anledning tror användaren ArHo att han har intressanta idéer, och denna missuppfattning gör att han översvämmar kommentarsfälten med massvis av idiotiska inlägg som sällan har med ämnet att göra, vilket är illa eftersom det ofta leder till ämneskapning. Knäppgöken gör detta i nästan varje tråd nu och tar alldeles för mycket utrymme. Vi behöver ett spamfilter.
Inlägg #24: Postat: 2008-07-31 16:46:00
ArHo
Att del har tappat förståndet märks ju, var det Valdermar du hette? samma namn som strutsar brukar få heta i Australien, ett kul sammanträffande när folk kör ned huvudet i sanden och vet ingenting.
Inlägg #25: Postat: 2008-07-31 17:44:00
Valdemar J
Svaret den här gången blev alltså något tröttsamt babbel om strutsar. Om det inte är spam vet jag inte vad det är. Finns här någon överhuvudtaget som uppskattar det här trollet mer än som komiskt inslag? CMO har ju rätt att han har byfånedrag. Går att skratta åt ibland, men man tröttnar snabbt. Spamfilter, tack.
Inlägg #26: Postat: 2008-07-31 18:00:00
ArHo
Valdemar du är nog en riktig trallgök egentligen, har du hört om flykten ifrån gökboet, där ungarna våldgästar andras bon för att bli matade, den liknelsen finns hos dig i ditt förhållande med CMO som matar dig med en massa smörja!
Inlägg #27: Postat: 2008-07-31 19:06:00
Valdemar J
Mer innehållslöst babblande spam från det uppmärksamhetshungriga trollet. Det finns inget att lära av en arrogant, outbildad gaphals som ArHo, och byfåneriet slutade vara roligt för längesen. Filterfunktion, tack.
Inlägg #28: Postat: 2008-07-31 19:12:00
ArHo
Vad säger dina vårdare om att du går in på Sourze och bèter dig som en stolle. Är inte din permision slut snart?
Inlägg #29: Postat: 2008-07-31 19:34:00
Valdemar J
"Vad säger dina vårdare när..." Oj, vilka svidande ord. Finns det något skäl att *inte* tycka han är en idiot?
Inlägg #30: Postat: 2008-07-31 19:40:00
ArHo
Här bad man om något seriöst och vad händer? Valdermar anmälde sig fivillgt som stolle? m.a.o. han och jag har ingenting att säga varandra mer!
Inlägg #31: Postat: 2008-07-31 19:42:00
CMO
#29 Nej
Inlägg #32: Postat: 2008-07-31 19:42:00
Valdemar J
ArHo har inget att säga överhuvudtaget.
Inlägg #33: Postat: 2008-08-01 07:00:00
Inger Olsson
4 Nu fortsätter jag? Människans världsbild har a l l t i d format hennes människosyn. Låt oss gå tillbaka igen inom naturvetenskaper inkl. Filosofin såklart. Den nyplatonism som föds efter Romarrikets fall o som Augustinus utvecklar än mer i kristen filosofi - vars dogmatism i grunden hämmar utveckling - kommer alltså att leva kvar till 1600-talet. Då Aristoteles ytterst faller med Newtons lära. Sen får vi vänta ytterligare ca. 300 år på nästa paradigmskifte gn Einstein. Men det intressanta är att Aristoteles formlära: "att kvinnan är en ofullbordad man" levde kvar. Descartes "tar över" med "Jag tänker därför lever jag". Givetvis var det fortf. männen som endast "tänkte"... Under 600-700-talet ef. Kristus höjdes den materiella kulturen i hela arabområdet. Åkerbruket fick vattningsanläggningar, exporten omfattade främst textil och metallvaror, konst och hantverksindustrin blomstrade. Araberna har haft stor betydelse för t ex alla lånord som kom till de europeiska språken. De har också varit stora inom medicinen, fysiken och astronomin, de var helt enkelt mycket duktiga vetenskapsmän. Det hävdas inte i Koranen att kvinnan inte kan tänka. Vad har detta betytt? Ingenting?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...