Inlägg #1: Postat: 2008-07-20 14:37:00
|
Elvy |
Javisst, är det nu synd om alla dom som var Englas närstående. Men det är det också om Anders Eklunds bror, och alla deras närmaste släktingar, om jag själv vore en av dom, så skulle jag nu och så länge jag lever förneka det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-07-20 14:38:00
|
MdaG |
Vill du inte se slaskartiklar om Anders Eklund rekommenderar jag att du slutat göda skvallerpressen i form av Aftonbladet eller Expressen. Köp DN eller SvD istället så blir det mer sak och mindre slask. Sen verkar Leffe har försvarat tillräckligt mycket patrask för att man med all rätt kan kalla honom "slyna".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-07-21 10:47:00
|
Janne B |
Ramona/ SKa vi i Europa ha försvarsadvokater med ungefär det uppdrag som Leif S. har nu - eller inte? Vi har väl alla sett rättegångar från diktaturländer där rättegången är en enda parodi - för försvarsdvokaten får nätt o jämt Ordet.Hela rättegången kan vara över på 10 minuter. SKYLDIG!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-07-21 12:03:00
|
Unto S |
Vad är det som deckarförfattarinnan Franson egentligen vill ha sagt? Vissa saker framkommer ändå som t.ex. ”vi, hederliga skattebetalare, som får betala Leif Silberskys insats”. Franssons nydemokratiska och moderata ränder tycks inte gå bort. Det är skatten det gäller. Franssons uttalande kan jämföras med Göran Holms Vellinge när han i en TV4-intervju sa att det inte behövs några demokratiska val i kommunen, det kostar 5 milj, pengarna kan folk använda till något annat.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-07-21 12:35:00
|
Ramona Fransson |
Unto S, tänker sunt, tror han. Fördömer Israel och USA, i samma käcka floskler som alltid. Jag säger inte ett enda ord om att inte en misstänket skall ha ett försvar, tvärtom! Det jag opponerar mig emot är att förövaren skall få lov att välja vem, och att vi hederliga ska betala kalaset! Om den misstänkte blir tilldelad en advokat som han/hon inte vill ha, ska de själva betala mellanskillnaden för advokaten de vill ha. Inte särskilt svårt att begripa, eller?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-07-22 12:05:00
|
Inger Olsson |
Nog för att splittring finns inom extremistgrupperna... Men man vet inte om ska garva eller gråta när man ovan läser ArHo: s inlägg samt Kurt Ossmans. Den sistnämnda hänvisar till Nya folkhemmet, med sitt muslimhat och i övrigt romantiserande bild av gamla svenska "Folkhemmet".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-07-22 12:08:00
|
Inger Olsson |
forts/ De vill inte ens veta av att det bl a byggdes på lånade pengar o med hjälp av invandrarna. När det gäller sign. ArHo, som inte ens har stake att skriva i sitt namn, är han i grunden långt ut på högerkanten. Politiskt sett. Som sign. "Ragnhild Blûcher", som heller inte ens har stake mellan benen att skriva sina artiklar i sitt rätta namn. Det som förenar dem alla
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-07-22 12:08:00
|
Inger Olsson |
forts/ är deras muslimhat o de skyr inga medel att förringa dessa miljoner människor. De hatar i övrigt mycket. Vad annars ska man göra när man har så lite att leva för o så mycket att frukta? "Den som fruktar döden fruktar livet". Och det skapar en helvetes ångest med dålig självkänsla.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-07-22 12:10:00
|
Inger Olsson |
forts/ Detta inlägg skulle ha kommit där ArHo o Kurt Ossman "talar" ut... Men fick visst en egen tråd.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-07-22 12:20:00
|
Inger Olsson |
Tillägg: den observante har ju givetvis iakttagit att bl a sign. ArHo o Ragnhild Blûcher spelar på "vi hederliga skattebetalare", "vi folket", att han talar om "vi" när han övht talar om sig själv. M a o genomskinlig retorik.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-07-22 12:30:00
|
ArHo |
Inger, du får allt fler vaföreställningar om hederligt folk som står på svenska folkets sida, som från din sidsa sett är något fruktansvärt hemskt så tolkar jag dina inlägg. Därför kan inte jag betrakta dig som svenska och därför frågar jag dig i vilket land har du dina rötter?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-07-22 12:37:00
|
ArHo |
Ragnhild Blucher är mer Svensk än vad du är Inger hon har åtminstone tagit våra seder och bruk som något värdefullt och detta fnyser du åt! Man kan bara beklaga dig stackars människa.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-07-22 12:39:00
|
Inger Olsson |
Den numera plantan som planterades av min mor o far ute på sockerbetesfältet blev aldrig ett rotlöst barn. Ett däremot avvisat barn blir rotlös och kan inte rota sig var som helst. Inte ens svensk Allemansrätt kan rädda den själen... M a o hur var DIN barndom ArHo?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-07-22 12:55:00
|
ArHo |
Inger, En tuff uppväxt som fick mig att bli vuxen i förtid, inte för inte var det aktoritära samhället sådant att man snabbt fick lära sig att veta hut! Och allra helst som stadsbo där man ständigt hade folk tätt inpå sig. Här gällde att gallra människor och inga rovor på åkern, sen får du själv dra slutsatsen av detta. Som är förenat med fler märkliga kommentarer från din sida förmodar jag, annars vore du inte Inger Olsson, men jag tar risken.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-07-22 13:01:00
|
Inger Olsson |
Med din slutledningsförmåga har du hitintills inte lyckats pricka in ett enda rätt om mig, din mögunge.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-07-22 13:02:00
|
Inger Olsson |
forts/ En sådan unge som ska läras veta hut.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-07-22 13:05:00
|
ArHo |
Inger, det ekar på tråden tydligen? "jag skrev att jag fick lära mig att veta hut när jag var en tvärhand hög"
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-07-22 13:09:00
|
ArHo |
Inger om du fått gått i livets skola skulle du vara lika angenäm och trevlig som jag, som kompisarna intill mig här, ville att jag skulle poängtera, Tack grabbar.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2008-07-22 13:15:00
|
Inger Olsson |
Du har redan, som barn, spelat alldeles för mycket roller o har därför svårt med verkligheten. Som den sociala kamelont du blev. Sorgligt är det. Men synd om någon är det inte.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2008-07-22 13:28:00
|
ArHo |
Inger, min sociala intelligens är också mitt främsta vapen att förstå mina medmänniskor, men ärligt talat att förstå dig är någonting för Ragnar att bita i, jag vet att han har något på gång gällande dig, det skall bli spännande läsning. forts.
|
|