Inlägg #61: Postat: 2008-08-01 12:11:00
|
Ragnhild Blücher |
forts: Inte minst inom allmännyttan, behöver också ett stort rensningsarbete påbörjas. Inkompetent personal måste bytas ut, och det gäller fr allt inom Bostadsbolaget.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2008-08-01 12:24:00
|
ArHo |
Ragnhild, på kommunal nivå är det nog mer illa ställt än uppe i riksdagen, nämn två kommuner som har likvärdig politik ledd av samma partifärg?
|
|
Inlägg #63: Postat: 2008-08-01 13:47:00
|
Inger Olsson |
62 Finns bl a 1 kommun i blekinge o 1 i skåne. De förde kommunalpolitiken så dåligt att Sverigedemokraterna tog allt fler platser. Sen har det bara gått utför när dessa stollar kom in.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2008-08-01 13:53:00
|
Inger Olsson |
Ragnhild BlÛcher: jag tror att de flesta inser att "rätt människa på rätt plats" Sen 80-talet har vi som bekant ett individuellt lönesystem i Sverige. Och då förstår ju alla att du inte skulle kunna bli fastighetsvärd med förstoppning i bägge ändarna?
|
|
Inlägg #65: Postat: 2008-08-01 13:57:00
|
Ragnhild Blücher |
Vad har du emot oss moderater, Inger ? Du är inte så lite oförskämd mot regeringens folk, DU !
|
|
Inlägg #66: Postat: 2008-08-01 14:00:00
|
Inger Olsson |
RB: Du är inte m o d e r a t.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2008-08-01 14:02:00
|
Ragnhild Blücher |
Det är möjligt att Du inte godkänner mig som konservativ högermoderat, Inger. Men jag godkänner iaf Dig som kommunist !
|
|
Inlägg #68: Postat: 2008-08-01 14:22:00
|
Inger Olsson |
För att man är internationalist måste man inte vara kommunist. Vilket jag inte är. Mitt ideal är "fri rörlighet" som bakterien sannolikt också "önskar"... Dock, anser jag, som andra stora tänkare, att den tjocka boken D K M inte är oviktig. I synnerhet var den det i dens samtid. Fast Karl Marx snodde också. Det gjorde alla då också på den tiden. Som nu ungefär.
|
|
Inlägg #69: Postat: 2008-08-01 14:27:00
|
Ragnhild Blücher |
Det har forskats lite på intellektualiteten inom politiken, och det är bland marxister och korporativister som de högsta värdena på teoretisk insikt återfinnes. -Vill man var ärlig och det vill man oftast, så säger man att Inger et consortes vill bestämma över proletariatet. Själv så nöjer jag mig med att bestämma över medelklassen ;- !
|
|
Inlägg #70: Postat: 2008-08-01 14:51:00
|
Inger Olsson |
Håller med dig på punkten om forskning - men man kan gå till Filosofin. Inte bara den västeländska sådan. Som oftast är långt efter den arabiska o asiatiska...Även marxister har ju en tro på korporationer när väl "Staten" är upplöst... Fast du är inte lite fräck. Men kanske har jag till skillnad från dig haft k o n k r e t ledarskap så det är inget jag behöver gå o sukta efter? Sen en nota bente: Det är mycket, mycket stor s k i l l n a d på att leda o styra!
|
|
Inlägg #71: Postat: 2008-08-01 14:52:00
|
Inger Olsson |
forts/ Jag lever som jag lär. "Ge fan i mitt revir o jag tafsar inte på andras."
|
|
Inlägg #72: Postat: 2008-08-08 18:57:00
|
Karin Holmberg |
Jag gillar INTE de här nya kommentatorsrutorna.
Men det är för att det blir blink som jag stressas av.
Jag undviker ALLT som går att undvika vad det gäller pop-up fönster eller annat blink, på nätet om det går.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2008-08-08 19:01:00
|
Karin Holmberg |
Jag kan programmera bort en hel del blink via Opera. Men måste gå in via Explorer när det gäller vissa inloggningsfunktioner. Har kunnat undvika blink via den gamla kommentatorsfunktionen, men då den här rutan "sourzeprat" dyker upp går det inte.
Om jag sätter det på helbildsskärm är meningarna så långa att de är oläsbara.
Idioter som utformar alla program anpassade för bredbild anser sambon.
Ögat orkar inte läsa så lång text som det blir.
|
|