Miljöbilar - finns dom?

Den här tråden diskuterar artikeln Miljöbilar - finns dom?.
Inlägg #1: Postat: 2008-07-06 02:11:00
Kent Katt
Visst finns de. De gnäggar där fram och bajsar där bak.
Inlägg #2: Postat: 2008-07-06 10:52:00
Janne B
Det pågår en underbar utveckling på elsidan vad det gäller småfordon. El-cyklar som man bara behöver trampa en aning till samma pris som en vanlig cykel. Så finns de nu rader av snygga o fula el-mopeder i olika prisklasser, sannolikt mycket hållbara.Med hjälp av en ny generation batterier som har de fått stor räckvidd. De är snabba som sjutton.
Inlägg #3: Postat: 2008-07-06 13:10:00
Inger Olsson
Åke: Mycket tveksam till ditt påstående här: "För konsumenten i gemen både globalt och i Sverige är de stigande livsmedelspriserna ett större problem än priset på bensin."
I den del av Sverige jag bor i är ännu ökade livsmedelpriser
Inlägg #4: Postat: 2008-07-06 22:01:00
Sunny
Kent:Lol
Inlägg #5: Postat: 2008-07-10 21:29:00
GunnarL
Faktiskt Åke Askenstam - För första gången ger jag Dig ett högt betyg för Din artikel som slår hål på en av miljörörelsens myter! Nu väntar jag bara på en artikel om ekologisk odling och en utvärdering av dess miljöeffekter och dess effekter på livsmedelsförsörjningen i världen!
Inlägg #6: Postat: 2008-07-12 19:09:00
Elvy
Om ni trycker in er på den här länken Länk: svt.se så får ni efter 5½ minut in i programmet, se ett reportage från en anläggning i Över Kalix, som handlar om hur dom där gör syntetisk diesel av skogsråvara, som skogsindustrin inte tar till vara.
Laddar...