Djurens sexuella rättigheter

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-06-19 10:01:00
Sunny
En vargflock leds av Alfaparet o den ende hane som får para sig med tiken är alfahanen. Ändå blir han utmanad av yngre hanar hela tiden. En hund tar kontrollen som vissa män: Sex. Jag har 2 hundar.Att Bellman så fort han blev könsmogen hela tiden försökte para sig med Bamse betyder INTE att han är homo eller sexutnyttjad:Han vill ta över reviret!!!En basset har väldigt korta ben o röcker inte upp till S:t Bernhardhundens bakdel:alltså försökte han sig hela tiden att para sig med Bamses huvud!
Inlägg #2: Postat: 2008-06-19 10:23:00
Sunny
En löptik känns i luften lång väg: en hund jag had en gång hoppade genom en stängd glasruta o en annan fastnade på ett högt staket.
Då försökker de para sig med allt o alla: människoben eller till o med katten!Hundar är olika maktkåta: Bamse försökte som ung aldrig ta över Barrys revir utan lät sig bestigas av den gamle.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-19 10:27:00
Sunny
En basset ger sig inte.Han blev kastrerad o nu bestiger Bamse honm var gång han bryter koden:Ligger i Bamses korg etc
I naturen hade Bellman varit död.Bamse hade varit tvungen.
För att lämna hundarnas värld: djur har inga spärrar emot incest o människor avlar ofta "bra" gener till avkomman.Jag hade en get en gång som fick en bockkilling.
Inlägg #4: Postat: 2008-06-19 10:30:00
Sunny
Vi skattate väldigt åt honom när han blev lite större: han kunde aldrig betämma sig flr vilken ända av sin mamma han ville åt. Han diade fortfarande men ville oxå para sig med henne!Utan en stark ledarbock till skydd försökte Docka getmamman lösa dilemmat själv med skiftande resultat.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-19 10:34:00
Inger Olsson
Sunny: ju högre hjärnutveckling djuret har desto komplexare. En myt däremot om revir: Den finns inte för att ett s j ä l v k l a r t aggressivt beteende ska frodas utan för att y t t e r s t BEJAKA reproduktionen - igen! Även inför framtiden hos valpar som tränar...
Inlägg #6: Postat: 2008-06-19 10:35:00
Inger Olsson
forts/Revir finns hos allt liv. Även hos bakterien i ett annat "tillstånd" än vi föreställer oss. Och även bakterien har ett mål att reproducera sig. Varför kvinnor också har sitt revir är alltså inte så konstigt o därav hennes beteenden. Men vi vet heller i n t e när o om vi blir gravida.
Glad midsommar! Hoppas den blir riktigt hednisk för er o "reviren är på högspänn" ;-
Inlägg #7: Postat: 2008-06-19 10:37:00
Sunny
Kor försöker para sig med andra kor om de går ute i flock o ifall de får lust. Ungtjurarköttboskap likaså.
Så vi får nog inse att djurens sexliv är lika koplext som vårt eget? Jag ingriper i naturen: Bamse är 10 1 av 10 av hans ras upppnår den åldern så jag får vara flockledare o vara backupp. Annars toge den lille snart över både matskål o sovplats.Med en slutlig uppgörelse som följd.
Inlägg #8: Postat: 2008-06-19 10:43:00
Sunny
6 Ja kvinnorreviret kan man ju studera i de stora flockar av djur lejon etc där honorna sköter reviret.De är ofta systrar eller mödrar/döttrar.Bara den högsta i rang får löpa o para sig först.
Det finns hos oss människor kvar i detta att om flera vuxna kvinnor lever i hop så synkroniseras deras menstraution.Sålunda fick både mina döttrer o sondöttrer o kvinnliga hyresgäster som bott här ett tag mens på samma gång som jag.O detta gäller överallt vuxna kvinnor delar bostad:visst är det märkligt?
Inlägg #9: Postat: 2008-06-19 10:48:00
Sunny
6 Bakterier är så diskreta o svåra att studera men jag såg en film om laxens reproduktion i veckan. Ur vår synpunkt verkar det helt sjukt; de kämpar sig över enorma hinder upp till den plats där de kläcktes jag fattar inte hur de kan hitta den ens o där lägger de ägg o rom o lägger sig ner o dör!!!Vora jag lax skulle jag nog strunta i artens överlevnad o leva loppan ute till havs?
De får ju aldrig ens träffa avkomman de dör för?
Inlägg #10: Postat: 2008-06-19 10:48:00
Sunny
Ja ha en riktigt fin midsommar du oxå Inger o ni andra med givetvis!
Inlägg #11: Postat: 2008-06-19 10:55:00
Janne B
Även jag önskar de flesta en god midsommar då många uppträder ungefär som glada laxar.
Inlägg #12: Postat: 2008-06-19 23:34:00
Sunny
Janne: Det är just detta jag inte förstår! Här kämpar de uppströms o hoppar o river sönder skinnet o undviker fiskare o björnar o allt detta för att få föröka sig o dö!!!
Utan att ens få träffa sin avkomma...Ja insekter gör ju likadant: de lägger sina ägg o dör o avkomman får de aldrig möta.
Inlägg #13: Postat: 2008-06-20 00:25:00
ArHo
Sunny, Jag är emot organisationer som inte har rent mjöl i påsen antingen den är svensk eller utländsk. Vi har hedersmord i Sverige som tyvärr är kurdiska muslimer som sysslar med sådant, men för den skull skall man inte lägga skulden enbaft på dessa gärningsmän utan den Islamska läran som är baserad på Koranen! Alltså skulden får väl läggas på dem som lär ut denna ideologi och detta sker även i vårt land!
Inlägg #14: Postat: 2008-06-20 03:44:00
Janne B
Sunny/ Svarta änkan, en spindel, dödar väl sin partner genast efter befruktningen om hon kommer åt, samt sug safterna ur honom. / Ja det finns oerhört mkt konstigt i samband med parning. Tornsvalor/seglare parar sig i luften för går de ner på marken kommer de aldrig mer upp igen, De väldiga albatrosserna som seglar runt i månader gör väl likadant....
Inlägg #15: Postat: 2008-06-20 03:45:00
Janne B
Jag har sett ett igelkottspar para sig i en stor lövhög. Det tog en timme för hannen att få charmen att ta på honan, så hon fällde ner taggarna....
Inlägg #16: Postat: 2008-06-20 20:31:00
Zetaman
Jaha, från bakterier till Islam. Verkar som vi kommit ifrån ämnet lite. Nåja lite allmänkunskap skadar inte. Rent tvärvetenskapligt är det svårt att veta exakt när vi blir gravida sålänge vi inte övervakar det ögonblick när spermien tränger in i ägget. Däremot vet vi mekanismerna för fortplantningen, dvs att vid ett samlag avlämnas spermier som kan befrukta ett ägg. Det är detta som djur förmodligen inte vet. Det tog lång tid innan människan fattade det och inte ens idag tror alla på det.
Inlägg #17: Postat: 2008-06-21 00:44:00
Sunny
13 ArHo:Kunskap i sig är inte farlig:tvärt om! Jag har läst Koranen o jag kan min bibel rätt bra men det som räknas är vad jag gör med denna kunskap!
Det som är farligt är när mäniskor inte orkar andlig lättja tänka själva.Eller faktiskt inte kan detta.
Min Käre är medlem i en ganska extrem religiös kristen sekt:min beskrivning
Inlägg #18: Postat: 2008-06-21 00:53:00
Sunny
forts De heter Efraems budbärare o är från förra sekelskiftet. De är i praktiken utdöda: en orsak är att de skulle förbli kyska för vem avlar barn i den yttersta tiden?De är absolut bibeltrogna från bildförbudetinga körkort,pass eller id till matreglerna i Moseboken. Ej orena djur som gris etc o ingen blodmat.De ser Påven som antikrist o kyrkor o präster som djävulens redskap: Jesus var jnte präst o hade ingen kyrka.Ingen midvinterblot julen o ingen Särimnerskinka
Inlägg #19: Postat: 2008-06-21 00:59:00
Sunny
Resultatet av en sådan tro? X kännt honom länge är genuint elak.ser sitt handikappadeebarn som bevis på sin familjs syndfullhet han är perfekt vägrar ha körkort o tvingar andra att köra honomdet är ok för denne man att bröder i tron går åt helvete för att de kör honomVägrar respektera andras tro o plågar familjen med sina reshetsförbud tills några dör o de övriga flyr.Tolkar efter behov.fingeravtryck är ok:han inser inte att de är :just det: en avbild:
Inlägg #20: Postat: 2008-06-21 01:06:00
Sunny
Den Käre delar tron.Han har körkort,pass etc. Jesus säger :ge kejsaren vad han ska ha o Gud vad denne ska ha
Han undviker kameran men gör undantag när barnen vill fota honom med barnbarnen för att de senare ska minnas honom.Han accepterra att de är ateister.Han lever som de första kristna:ger bort det han kan,ger mat o husrum åt de utslagna,går upp alla dygnets tider för att undsätta någon praktiskt.Barnen älskar honom o sköter om honom nu : fixar saker,klipper o rakar honom
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...