Inlägg #21: Postat: 2008-06-20 00:32:00
|
AlfVerner |
...och jag är övertygad om att antidemokraten Reinfeldt sitter i utomparlamentariska grupper i USA, med extremhögern, som gett honom uppdraget att genomföra FRA-lagen. Därefter har han fått flocken att följa med i detta groteska beslut.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-06-20 00:35:00
|
AlfVerner |
Det absolut enklaste som ni borde förstå är Östtysklands Stassi, som systematiserat övervakade befolkningen och där bl a liberalerna firade murens fall. Pressen har följt arkivens öppnande och förfasat sig över historier och angiveri. NU, några decennier efter murens fall återinrättas Stasi - Det är HELT sanslöst.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-06-20 00:36:00
|
ArHo |
ALF V jag tror inte svenskarna är mer rasister än något annat folkslag, Givetvis har du rätt i varför rasism uppstår, men hur skall vi få bukt med detta? Inte en enda politiker har kommit med något bkonstruktivt förslag som folk kan ta till sig och ha förståelse för. Inte låter det bra i mina öron när man slår ned på den enskilde individen, däremot hans irrläror skall bekämpas!
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-06-20 00:38:00
|
AlfVerner |
I SVERIGE av en högerregering, som både avdemokratiserar landet och skyller all ondska på offentlig sektor och stat, samtidigt som plötsligt staten här får en upprättelse och anses ha förtroende nog att övervaka folket. Den degenererade dumheten går inte att diskutera bort, den kommer att skjutas bort. Historien bara återupprepas.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-06-20 00:42:00
|
AlfVerner |
23>Nej, det är "dom" inte. Däremot kan man skönja en aggressivare rasism i de lägre samhällskikten eftersom det är dessa skikt som hotas först i sina positioner. Det handlar egentligen om att försvara sin position i hierarkin.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-06-20 01:36:00
|
CMO |
25/ Snarare i de lägre "intelligensskikten" -3 sigma och därunder.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-06-20 10:08:00
|
AlfVerner |
26>Nej, det är en klassfråga. Hitler saknade inte på något sätt intelligens, däremot gick han in i en sinnessjukdom som de flesta totalitära ledare, där Mugabe är sist i raden...
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-06-20 10:18:00
|
AlfVerner |
Statens främsta uppgift är att fördela resurserna, att ge barnen skolgång, de sjuka vård, att skapa ett samhällskontrakt med medborgarna som innehåller utbildning i skyldigheter och rättigheter. Staten ska definiera "RÄTTVISA" och inte "TERRORIST" och staten ska hela tiden sträva mot större rättvisa.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-06-20 10:19:00
|
AlfVerner |
Fattar du inte det min albanske främling, då ska du antingen utbilda dig eller återvända till dina primitiva träskmarker.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2008-06-22 11:34:00
|
Inger Olsson |
Alf: hade tänkt bemöta i synnerhet ditt "INGEN kan definiera terrorism" med att omdefiniera problemet till psykopati kombinerat med grov brottslighet.
Men du kör på om allt "gott som ska ske bara vi får makten", typ för att i nästa stund, komm. 17 18 göra grova personangrepp. Nej, det tycker jag inte om....
|
|