Jonas Gardell hedersdoktor utan protester

Den här tråden diskuterar artikeln Jonas Gardell hedersdoktor utan protester.
Inlägg #1: Postat: 2008-06-11 12:16:00
Janne B
Ja du Unto/ Har man inga kunskaper i en fråga utan bara fördomar om frikyrklighet - då kan man skriva så här. //Inte ens från frikyrkligt håll har klagopsalmerna hörts så att de har nått mina öron. // Du hade negativa förväntningar som inte gick i uppfyllelse. Du har det inte lätt! Men du skrev en del annat bra så du får en fyra faktiskt!
Inlägg #2: Postat: 2008-06-11 15:17:00
Janne B
Med största glädje har jag mellan kl 14-15 lyssnat på Gardells promoveringstal från Lund, inför fullsatt kyrka. Det sändes på SVT24 och jag skulle så gärna vilja lyssna en gång till. Han var en rolig och allvarsam talare. Jag har bara hört snuttar av Jonas förut. Men att lyssna nästan en timme - det var en upplevelse. HALLÅ - var det någon annan som lyssnade.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-11 15:31:00
Thomas L. Aabo
Vilset bla, bla, verkar det som
Inlägg #4: Postat: 2008-06-12 08:20:00
Rogntudju
Fan, Untto. Du skriver ju riktigt läsvärdigt. :- Nu blir jag tvungen att kolla in dina övriga alster.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-12 09:24:00
Inger Olsson
Ärligt talat skiter jag i om han blir adlad eller ej. Det är o blir J G: s ev. problem! Och de blir väl i s f Marks, antar jag. Jonas ständige krycka...
Däremot har jag funderat lite över Jonas påstådda "humanism" sprungen ur "kristenhet". I e
Laddar...