I denna ljuva sommartid...

Den här tråden diskuterar artikeln I denna ljuva sommartid....
Inlägg #1: Postat: 2008-06-10 09:36:00
Janne B
Den stora glädjens tårar strömmar utför mina kinder då jag läser allt detta underbara. Du Sunny är så begåvad på så många sätt.Du förmedlar så mycket känsla och så mycket kunskap.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-10 13:49:00
Sunny
Jag tänkte mig nog inte en debatt om Gudsbegreppet när jag skrev detta.Jag är kanske mest agnostiker för jag är inte troende ateist heller? Ju äldre jag blivit desto mera inser jag hur lite vi människor vet. Som ung var jag dragen till Buddismen men nu vet jag inte.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-10 14:05:00
GunnarL
Mycket vackert skrivet Sunny - ett av Dina allra bästa alster! Den ro och skönhet som naturen ger oss borde kunna uppskattas av såväl troende som icke troende.
Inlägg #4: Postat: 2008-06-10 14:23:00
CMO
Jag har ett antal kolibris som brukar komma och dricka nektar rödfärgad sockerlag från en "flaska" som jag hängt upp utanför matsalsfönstret. När man sitter på altanen hör man dem oftast innan man ser dem. De låter som jättehumlor . Ibland om två stycken anländer samtidigt utkämpar de veritabla luftstrider.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-10 14:31:00
Janne B
Ja värmlänningen Nils Ferlin satt i Klarakvarteren på 1930-talet och skrev / "Gud har i sin fotografiateljé/ett mörkrum som heter Getsemane" / Min pappa Håkan satt samtidigt på en mycket isolerad gård i skogsbygden och såg hur bilderna växte fram i hans "atelje". Han hade tunga glasplåtar med vars hjälp han kunde se nästan ett under framför sig. Liksom ur en dimma växte allt klarare bilder fram.
Inlägg #6: Postat: 2008-06-10 15:05:00
Janne B
"En människas dagar är som gräset,hon blomstrar som ett blomster på marken.

När vinden går över det,då är det inte mer,dess plats vet inte mer av det..."
psalm 103.15-16 //

Kanske passar dessa 3000 år gamla rader in just här!
Inlägg #7: Postat: 2008-06-10 20:08:00
Beth4020
Vilken ljuvig, behaglig och skön text du skrivit Sunny!
Tanken som slog mig när jag läste dina ord var:"Är det lönen för extra mycket lidande, att få nyckeln till naturens helande?"
Inlägg #8: Postat: 2008-06-11 09:45:00
Unto S
Evolutionen är underbar! Sunny: ”Så här års är naturen rikt slösande i vår del av världen.” Jag sitter ofta på terrassen och begrundar detta. På vår tomt 1200 kvm finns fem blommande träd av olika sorter, liksom sex blommande buskar av olika sorter. Otaliga vilda blommor, från vitsippa, gullviva och maskros till tusensköna. Just nu är "gräsmattan" full av tusenskönor. Häromdagen var jag tvungen att klippa gräset. Fästningarna trivs i hög gräs och det gillar inte jag.
Inlägg #9: Postat: 2008-06-11 13:34:00
Ramona Fransson
Tack Sunny, ibland är ord tillräckliga, som när du nyttjar dem.
Laddar...