Butt betyder så mycket mer än röv

Den här tråden diskuterar artikeln Butt betyder så mycket mer än röv.
Inlägg #1: Postat: 2008-05-22 16:58:00
Stig
Många korkade frågor har jag sett på kommentarer här på Sourze men rekordet slås här. Butts svar är intressant men kanske bör frågor av denna typ bara nonchaleras.
Inlägg #2: Postat: 2008-05-22 17:14:00
CMO
Att man inte skulle skämta om namnet "Dick" i USA stämmer inte om det nu är det Billy menar. Skämten om "Dick and Bush" Kuk och Fitta är ju legio. Extra pikant är naturligtvis om "Richard" heter "Head" i efternam
Inlägg #3: Postat: 2008-05-22 17:42:00
peter_
Jag känner en kille som heter Jerk. När han kommer utomlands och presenterar sig så får han i regel ta emot fniss och kommentarer. Dock aldrig i Sverige.
Inlägg #4: Postat: 2008-05-22 19:20:00
Jocke S
Det här skötte du snyggt! Inte det minsta Butter som ibland...
Inlägg #5: Postat: 2008-05-22 22:20:00
Daniel Wijk
Jag hade en svenskalärare som heter Kock i skolan. Det blev lite jobbigt när han åkte till engelsktalande länder ibland
Inlägg #6: Postat: 2008-05-22 23:10:00
Sunny
Visst är det kul med namn som har olika betydelse i olika språk: jag tycker inte att Jems fråga var korkad o jag tycker framför allt att ditt svar BB är väldigt upplysande o intressant.Brad Pitt sägs ha haft väldigt roligt åt sitt namn i just Sverige? För en del år sedan dejtade jag en väldigt trevlig man med efternamnet Stake. Adligt: Finns i Riddarhuset.Han fick höra en del skämt när han presenterade sig första gången.
Inlägg #7: Postat: 2008-05-23 08:54:00
Per W
Jag tror det är bara vi svenskar som är så känsliga för vissa associationer. När "Karolinska Universitetssjukhuset" etablerades användes först förkortningen "KUS" i dokument, information och e-postadresser. När någon påpekade att "KUS" betyder "fitta" på persiska kostade man på sig att för c:a 1 miljon ändra till något mer "passande".
Inlägg #8: Postat: 2008-05-23 17:52:00
JEM
Här inleder jag min fråga med att för säkerhetsskull be dig om ursäkt innan jag ens börjat. Jag ställer en fråga helt utan värdeladdning endast för att jag helt enkelt är nyfiken. Du svarar med en hel artikel där du kallar mig dum och okunnig. Jag hade innan faktiskt en hyfsat hög uppfattning om dig Billy Butt. Nu inser jag att jag hade fel. Sedan kan man ju undra varför Sourzeredaktionen INTE tillfrågade mig om jag tog anstöt av din artikel innan den publicerades.
Inlägg #9: Postat: 2008-05-23 23:16:00
madamehussein
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :p Bra att frågan äntligen blev ställd tyckte jag, undrat samma sak skitlänge
Inlägg #10: Postat: 2010-07-12 19:03:00
någon
Alltså ser att du skriver om "kissa" siguerdjidjene. Men det uttalas ej så, det uttalas som kajsa och skulle skrivas som kajsa. Det blev fel på hennes papper och när de kom till Sverige så kunde de bara skriva uttallet på franska.
Laddar...