Bombplan till Burma?

Den här tråden diskuterar artikeln Bombplan till Burma?.
Inlägg #1: Postat: 2008-05-18 11:20:00
Elina
Vore det inte enklare att bara samla en flygarmada och tappa ner mat, tält mm.?
Inlägg #2: Postat: 2008-05-18 11:23:00
Janne B
Det handlar inte alls om "staden de byggt till sig själva" utan där bor tusentals andra familjer som i olika grad ska serva generalsgänget. Varje bomb som fälls över den staden kommer att döda många helt oskyldiga men knappast de generaler som sitter i bunkers! Få personer bor nog där frivilligt långt från släkt och vänner. Så inställ din bombning Ramona.
Inlägg #3: Postat: 2008-05-18 11:33:00
Ramona Fransson
Sorry Janne B, men generalerna är inga hygglos! De skulle omedelbart ta maten i beslag, som de redan gjort med stora delar av det som släppts ner. Visst, jag hårdrar min artikel, men ondskans ansikte är aldrig vackert, inte ens med smink!
Inlägg #4: Postat: 2008-05-18 23:04:00
Sunny
Jag förstår dina känslor för jag skulle nästan kunna tänka mig att skjuta av dem själv om jag hade en möjlighet då är jag ändå radikalpacifist!!
Men i min värld bryter nöd lag.
Man blir så förtvivlad över alla dessa utsatta människor som bara möter nya ösregn o nya ras o ingen nödhjälp når dem fast den finns färdigpackad!!!
Inlägg #5: Postat: 2008-05-19 07:35:00
Per W
Erfarenheten av bombplan som skall "hjälpa" ett underkuvat folk till demokrati är förskräckande.
Inlägg #6: Postat: 2008-05-19 07:43:00
Per W
Är det sånt här sk-t du ska skriva när du blir kolumnist i Expressen? Linda Skugge, allt är förlåtet! Kom tillbaka!
Inlägg #7: Postat: 2008-05-19 11:12:00
Jocke S
Tydligen diskuteras det i FN om man kan vidta någon slags "extraordinära åtgärder". Genom att Burmas regering utför "brott mot mänskligheten". Vad dessa åtgärder skulle vara är förstås hemligt, men det brådskar. Spåren från Irak förskräcker, men här är väl läget helt annorlunda ändå, och akut?
Inlägg #8: Postat: 2008-05-19 14:47:00
CMO
Om man plågar och vanvårdar sina kossor blir man i enligthet med djuskyddslagen fråntagen rätten att inneha djur i fortsättningen. För människor som hamnat i klorna på sadister sfinns inget sånt skydd. Tvärtom finns det ett skydd för sadisterna och plågoandarna, paradoxalt nog kallat "folkrätten". Det hedrar dig att du vill ändra på det.
Inlägg #9: Postat: 2008-05-19 17:33:00
Jan E
Men Ramona, hur gör vi med de oskyldiga medborgare som också råkar bo i generalernas stad Naypyidaw? Vi är nog alla frustrerade över att inte kunna ingripa på ett effektivt sätt mot juntan, men bombplan är kanske inte den smartaste lösningen.
Inlägg #10: Postat: 2008-05-23 10:19:00
Per W
Burmajuntan ger upp, släpper in alla hjälparbetare till katastrof-området. Efter möte med FN:s generalsekreterare Ban Ki Moon. I say no more.....
Laddar...