|
Inlägg #1: Postat: 2008-05-16 11:29:00
|
|
west-d |
En jätte bra text, så roligt att läsa att det faktiskt finns sådana här människor. Själv är jag en ganska el välldigt bra "förvarad" kvinna på 44 år å mycket nöjd med mitt utsende vilket e mycket mycket iriterande för många kvinnor då mest i min egen ålder.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-05-16 12:33:00
|
|
Janne B |
Första dagen på en ny stor arbetsplats mötte jag några ggr en 40 årig kvinna som skakade om mig.Hon var verkligen välbevarad, hennes kilon satt verkligen rätt och så hon kunde gå sen../
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-05-16 14:21:00
|
|
Elvy |
När jag kom upp till den ålder, när dom flesta av oss börjar granska sitt eget utseende, så märkte jag att min vänstra näsborre var någon milimeter längre ner än den högra, vilket jag berättade för mina dåvarande kamrater, och strax så hade dom och många fler mycket roligt åt det dom tyckte mycket lustiga som jag hade sagt, och efter det så har ingen hört mej säga, något om min ännu ojusterade nästipp, eller något annat negativt om mitt utseende.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-05-16 14:21:00
|
|
myrboa |
Undrar om inte det största MODET handlar om att våga leva sig själv..sitt eget unika jag. Det står alltid många på kö som inget hellre vill än att försöka förminska och begränsa andra på olika sätt. . Tygla de som vill frihet o vind…de som vill gå utanför de utstakade gränserna för vad man borde..måste och ska. . De som vågar utforska livet ”inom och utom” verkar ofta ses som ett hot . Tur att vi kan välja vilka röster vi vill lyssna på och ta till oss. Hurra för dig som vågat välja glädjen.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-05-16 15:50:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Rocka fett tjejen. Sk-t i alla mediedopade "ingen får vara bra" i det här landet.
Det är liksom deras problem!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-05-16 20:39:00
|
|
Jocke S |
Ja här blev man ju riktigt avundsjuk! Det känns som att man som man inte riktigt kan producera liknande egosuperlativer... Annars har jag nog uppfattat det som att det aldrig är bra att briljera när det gäller 1 pengar och 2 utseende. Det ingår i det ev "privilegiet". Blygsamheten. Men det framkom lite på slutet kanske...?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-05-16 22:11:00
|
|
west-d |
Undrar om män oxå har dessa "problem" med andra avundsjuka män ? Min gubbe kan inte svara på den frågan för han vet inte, däremot syns avundsjukan då det gäller bilen..BMW. Det är föresten en bra bilpå många sätt att köra då slipper man män som flurtar med en.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-16 23:52:00
|
|
Jan E |
Jag förstår uppriktigt sagt inte syftet med denna artikel. Klara har allt på plats, både psykiskt och fysiskt, och lyckas dessutom med allt hon företar sig. Ändå lider hon på något sätt av att inte alla gläds åt hennes framgångssaga. Suck.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-05-17 10:20:00
|
|
Elvy |
Angående skönhet så är som sagt smaken som baken. I dom flesta afrikanska länderna, så anses det ju att dom vackraste kvinnorna, är dom kvinnorna som har dom största rövarna. Personligen så tycker jag, att dom vackraste människorna, över lag, finns i Indien, men det hör vi aldrig talas om, för att där har minsann, dom flesta människorna, något annat att tänka på.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-05-17 10:48:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon.Utseendet! Två tittar i spegeln.Morgon och kväll vid tandborstning.Och för att snurra ihop håret.Sen väntar livet därute på vår entre.Att ge så mycke av sin tid Av tankar på sitt yttre Och spegeln För att betrakta sitt face och sin kropp.Blir ju ensidigt i längden.När det finns.Så många äventyr att uppleva.Så många människor att lära känna.Så mycket att skratta åt/med oxså sig själv att lära,njuta,älska.f/
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-05-17 11:27:00
|
|
Inger Olsson |
Det är mycket prylar o yta här... Man ska nog inte vara för "lycklig" för då har man färre val o ens kreativitet är som lägst? Livets "olyckor" tvingar på en fler val i strävan att åter få balans Och då blir frågan: "Är självförtroende samma sak som självtillit?" oundviklig? Lite "skit i hörnan" skadar alltså inte ;-
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-05-17 11:30:00
|
|
myrboa |
Så olika vi uppfattar och tar till oss innehållet i en text. Inte såg jag att det var det yttre som var textens budskap, där fanns mer än så: "Det snyggaste som finns är självförtroende, och om alla missunnsamma människor som vill trycka ner mig för att de tycker att jag är mer lyckad än dem bara kunde inse att de är minst lika lyckade, på sitt sätt, skulle de också bli lyckliga....."
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-05-17 14:23:00
|
|
west-d |
Oj vad många har problem med sådant här. Vissa tror tom att "de" mer el mindre står framför spegeln dagen lång, men det är ju "de" som behöver kortast tid framför spegeln.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-05-17 17:07:00
|
|
CMO |
Ha ha, 4 stjärnor, och en bonusstjärna för att "Jante E" så perfekt bekräftar vad du säger. För en gångs skull håller jag med west-d.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-05-17 18:41:00
|
|
KlaraV |
Vad kul att så många läst min artikel. Dock känner jag att kommentarerna har fokuserat väldigt mycket på snygghets-aspekten, och det är nog mitt fel, för texten tar ju upp den till stor del. Det viktigaste för mig är att må bra och känna sig nöjd och tillfreds med sitt liv. Och att detta skapar någon slags oro hos andra människor som gör att de vill få mig att må sämre. Att vara genuint lycklig provocerar tydligen. /Klara Persso
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-05-17 22:01:00
|
|
Jan E |
Jag är snygg, vältränad och välklädd och har hittills haft ett bra liv. Ibland går jag omkring och skiner som solen. Väl medveten om att ”Det snyggaste som finns är självförtroende”. Men häromdagen i tunnelbanan fick jag en blick av en man som sa att jag skulle tagga ner och inte vara så jävla nöjd med mig själv. Jag blev naturligtvis oerhört sårad och kränkt. Funderar på att skriva en artikel och uttrycka min besvikelse över att inte alla har vett att dela min glädje. Kan det va nåt?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-05-17 23:30:00
|
|
Sunny |
Provocerad????
Nej jag blir glad för din skull! Passa på att leva o njut så länge din lycka ,hälsa o annat är där för ingenting varar för evigt!
Jag önskar att alla unga hade ett liv som ditt!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-05-18 04:54:00
|
|
AlfVerner |
Jag blir så trött...""Lev i nuet, var glad åt dina "gåvor", privilegier"". Du är på helt och totalt fel spår, liksom de flesta människor, men framförallt den yngre och historielösa generationen. "Jag är mångmiljonär, kör Ferrari, har swimingpool och patricierhus etc. etc. och folk är bara "missunsamma"? Och idioterna i regeringen gör mig ännu rikare genom att avdemokratisera samhället??
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-05-19 09:53:00
|
|
Inger Olsson |
Klara V: Underbart när en person, som du här i komm.tråden, kommer på i e f t e r h a n d vad som är "lycka" o viktigast...? Är dock rädd för att du är tyvärr bara en i högen med putsat självförtroende o en sådan fasad pillar man lätt sönder. Förr eller senare krackelerar den också. Det har alltså inget att göra med självtillit. Har läst några sådana här typ-artiklar tidigare...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-05-19 18:47:00
|
|
west-d |
Jag kvinna 44 år har och haft fruktansvärda "saker" omkring mig/oss, när "läget" är lugnt, oftast korta perioder men ändå, så är det så j-vla gött å sätta på sig sina GUCCI solglasögon, Gucci handväskan ,CHANEL skorna å sen bakom ratten på BMW å bara njuta...
|
| |