Israel, Sovjet och flyktingar

Den här tråden diskuterar artikeln Israel, Sovjet och flyktingar.
Inlägg #1: Postat: 2008-05-11 08:20:00
ArHo
Jaha! nu skall Arabvärlden ha upprättelse för vad judarna ställt till med? I sak hur orkar man älta denna eviga kamp om äganderätt
Låt dem förgöra varandra dessa stater så blir vi utav med dem? eftersom ingen sida vill ge sig!
Inlägg #2: Postat: 2008-05-11 08:33:00
ArHo
Hela Arabvärlden och Israel hyser samma slags fanatiska människor! Deras synsätt och ståndpunnkter är sämre än Nazism! Varför kan vi inte låta deras form av civilisation vara ifred någon gång? I sak är den här här skrivna artikeln bara en överflödig fortsättning på en evig följetong som alla på förhand vet vad den handlar om!
Inlägg #3: Postat: 2008-05-11 11:33:00
Janne B
Om ArHo anser att detta är en överflödig artikel så strunta i den då. Jag anser att denna typ av repetitioner är angelägna i TV-snuttandets tid. Vi får flera ggr i veckan lösryckta nyheter från området, men sällan en bakgrundsbild. Men SR ska ha erkännande för omfattande rapportering de senaste dygnen. Jag vet inte om SVT haft motsvarande nu. Så tack så mycket Lars. Du brukar stå upp för dina fakta.
Inlägg #4: Postat: 2008-05-11 12:29:00
ArHo
Janne, inget ont i det, att många intresserar sig för omvärlden, men det onda finns, och det är sådant som avleder uppmärksamheten på våra egna förhållanden som borde redogöras för i första hand! Men då heter det att vi gnäller alldeles förmycket? Vi har fortfarande stora problem att lösa ännu och inte minst för att förebygga fortsatt elände på flertalet områden!
Inlägg #5: Postat: 2008-05-11 17:11:00
Ramona Fransson
Som jag skrivit tidigare och som jag fortfarande tror: Det blir aldrig fred i området kring Israel! Om det mot all förmodan skulle bli en uppdelning av landet, ett Palestina och ett Israel, kommer nästa knäckfrågasom ett brev på posten. Jerusalem. En tredelad huvudstad? En del för kristna, en för muslimer och en för judar? Glöm det!
Inlägg #6: Postat: 2008-05-12 14:51:00
CMO
5:a
Inlägg #7: Postat: 2008-05-12 20:17:00
GunnarL
En bra och informativ artikel Nilsson! Själv hade jag t.ex. ingen aning om Sovjets och öststaternas hållning i den här frågan. God analysförmåga och gott omdöme genomsyrar artikeln, liksom många av Dina kommentarer. Du är med andra ord "en duktig idiot"!
Inlägg #8: Postat: 2008-05-14 08:24:00
Jocke S
"Vi firar inte Israels 60-årsdag" På Svd Brännpunkt förklarar 16 svenska judar sin ståndpunkt, med utgångspunkt från en deklaration i The Guardian den 30 april undertecknad av 100 brittiska judar. Och "Runt om i världen meddelar judar att de inte vill delta i firandet..."

Länk: svd.se
Inlägg #9: Postat: 2008-05-14 15:42:00
Thomas L. Aabo
Heja Lars! Bättre att vara en "duktig idiot" ;- än en klantig, virrig korkskalle som vänsternissarna oftast är. unto & alfverner
Inlägg #10: Postat: 2008-05-16 15:51:00
Garlic
Framställer medierna den sanna bilden av Israel?
Länk: investigate911.se
Inlägg #11: Postat: 2010-10-09 23:19:00
ValBar
Livet är så satans mångfacetterat, alla har rätt och alla har fel. Och jag skulle så gärna vilja skriva nåt smart och tänkvärt men jag är varken smart eller tankevärd och en vacker dag, men när tillräckligt många har blivit sårade och dödade och lemlästade och fått nog av att behöva vakna ännu en dag fylld med samma skit - ja det blir en bra dag.
Laddar...