Bush bombar skiten ur afghanerna!

Den här tråden diskuterar artikeln Bush bombar skiten ur afghanerna!.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-08 11:24:00
Stefan Holmqvist
"Bush bombar skiten ur araberna" Jag hoppas du ironiserar över den generaliserande bilden över folkslagen i Asien/Mellanöstern som man ofta stöter på. Iofs är man ute efter en Saudier men folket i Kabul är inte araber och dom pratar inte Arabiska.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-08 11:44:00
Gunilla
Talibanerna och afghanerna i allmänhet är inte araber.
Med en felaktig rubrik gör du läsaren skeptisk från början. Annars håller jag med dig.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-08 11:58:00
Greger
Du lyckas bra med att undvika skälet till attackerna och att målet är terroristerna och Talibanerna inte civilbefolkningen. Du missar också de kommande humanitära insatserna. Men det passar väl inte in i din vänstervridna snyftvärldsbild.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-08 14:34:00
tobias
jag skrev ungefär exakt likadant i min artikel, men du skrev mycket bättre måste jag erkänna : bra jobbat!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-08 15:03:00
Juanita Zanetti.....
Talibanerna är inte goda männskor, det vet du väl om? Att Bush tar bort de tycker jag är ok men vad ska hända efter det, när Bush är klar med sin slakt?
Inlägg #6: Postat: 2001-10-08 15:38:00
Ramona Danlén
Inte visste jag att du satt med i ovala rummet och i Pentagons rum och i FN:s salar och i alla dessa rum där det pratas och beslutas om världens framtid. Va kul med inside information!
Inlägg #7: Postat: 2001-10-09 11:04:00
Stefan Igen
Kan man tolka det så att USA använder terroranfallen som en ursäkt att kontrollera sina egna individer och för att angripa andra länder. Att skaffa sig mer världskoll och kontroll helt enkelt?
Inlägg #8: Postat: 2001-10-09 13:28:00
Laplace
Om det ändå vore så väl som rubriken antyder. Ska man bli av med terrorismen en gång för alla bör man tyvärr inte enbart eliminera terroristen själv utan även hela hans familj och hans vänner. Annars föder man bara fler fanatiker till nästa generation terrorister.
Inlägg #9: Postat: 2001-10-09 20:32:00
Skalman
Lätt att komma med kritik, eller hur? Men vad har du för alternativ då?
Ska USA bara ignorera att ca 6000 människor dog i fasansfulla terrorattacker? Ska USA låt Talibanerna sitta kvar och fortsätta förtrycka och hjärntvätta sin stackars befolkning medan de utbildar fler terrorister som kan terrorisera världen?
Smart plan... va duktig du är. Du kan få en guldstjärna av mig om du vill.
Inlägg #10: Postat: 2001-10-09 20:38:00
Calle16
Ja, vissa står på terroristernas sida och vissa på USA. Jag står nog på USA och alla andra. För jag anser inte att dessa hemska händelserna som drabbade USA och demokratin ska komma undan så lindigt och ge "öppet spelrum" för terrorismen i framtiden. Man måste markera det på en gång, annars står väl alla världens terrorister med hånflin och nya skumma planer på gång.
En fråga till dig Martin: Varför tror du nästan alla världens länder ställer sig bakom USA?
Laddar...