Inlägg #1: Postat: 2001-10-08 14:46:00
|
Stefan Holmqvist |
Skulle det kunna vara så här: Att du inte tycker om USA och egentligen skiter totalt i det afghanska folket. Om inte, vad var du och alla andra afghanvänner när landet förslavades av Talibaner eller nästan utplånades av Sovjet? Var hördes protesterna då? I det kriget dog mer civila än vad detta kommer kräva och ingen brydde sig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-08 14:47:00
|
Juanita Zanetti |
Det hela är paradoxalt, men vad kan han göra? Samtidigt som han bombar så lovar han mat och medecin till folket, svårt att förstå krig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-08 15:45:00
|
Fredrik |
Krig skördar tyvärr alltid offer men jag ser ingen annan lösning. Det går inte att resonera med de där fanatikerna. Varför skulle USA bry sig om de lämnar ut bin laden? De står ju lika mycket för terrorism som bin laden gör! Det här är ett krig mot terrorismen, olyckligt nog befinner sig terroristerna i det här fallet i ett så fattigt och krisdrabbat land som Afganistan. Det sista stycket... om, om fanns skulle jag vara miljonär... lägg av....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-08 15:50:00
|
Ramona Danlén |
Skriv ett brev till talibanregimen och be om att de ska sluta vara så dumma mot afghanerna i allmänhet och kvinnorna i synnerhet så löser det sig, eller hur?Du har säkert den bästa lösningen av alla! Jag har det inte men du tycks veta precis vad som är rätt!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 12:51:00
|
Greger |
Poängen är att i en demokrati som Sverige skulle aldrig en terrorist organisation få sådant inflytande. Det är just för att Afghanistan är fattigt och outvecklat som det kan hända. Dessutom har Bin Laden i alla muslimers namn förklarat krig mot alla otrogna. Det inkluderar dig Tobias, även om du tror på Marx istället för Gud...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-09 22:05:00
|
Olle Nilson |
Det är bra att någon tar sig tid att kritisera detta vansinne som nu pågår. Och framförallt den tokige Göran Persson. Han talar om rätt till självförsvar. Det var ju det USA missade, när man inte kunde försvara sig mot terroristerna. Sedan säger han att man har rätt till "proportionellt våld". Smaka ett tag på dom orden och fundera vad det betyder. Jag tycker att Göran Persson har totalt gjort bort sig. Tyvärr.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-26 02:06:00
|
Micke |
Det är ju tråkigt att Hitler dödar en massa folk, men han har ju sina skäl att vara arg efter Versaillefreden och allt, det borde man förstått. Vi borde inte försvarat oss mot tyskar i första världskriget, det hade man kunnat räkna ut att de skulle bli arga sen...
Kort sagt: du är sorgligt enfaldig i dina resonemang och har inte lärt dig mycket av historien.
|
|