Vilka sjuksköterskor kämpar?

Den här tråden diskuterar artikeln Vilka sjuksköterskor kämpar?.
Inlägg #1: Postat: 2008-04-24 10:09:00
ArHo
Den enda strejk som fick ett lyckligt slut var, för ca trettio år sedan då sopåkarna fick en sådan kraftig påökning på lön, så att deras löner blev betydligt högre än väl utbildad personal inom verkstadsindustrin! Ett appropå om hur man kan sidstäppa en yrkeselit, för att sopåkarna var/är ett nödvändigt ont i samhället, hur ser vi på sköterskor? inom sjukvården.
Inlägg #2: Postat: 2008-04-24 15:42:00
Ramona Fransson
Jag arbetade inom vården 1976-81 och därefter sporadiska inhopp på olika avdelningar fram till 1986. Min högsta önskan var alltid. och är fortfarande att alla inom vården, utom läkarna som redan har den lön de förtjänar, ska SÄGA UPP SIG, på samma dag! Tänk vilket liv det skulle bli! Då om aldrig, skulle det bli fart på våra politiker. Idag skänker vi 20 miljarder, varje år, i bistånd, till suspekta regeringar och organisationer, det finns med andra ord pengar, mycket pengar!
Inlägg #3: Postat: 2008-04-28 15:20:00
CMO
Lite väl melodramatiskt i vanlig ordning, men MLK tillhör den typ av skribenter som Sourze borde värna om.
Inlägg #4: Postat: 2008-05-06 17:25:00
antoncetina
Att jag var trött berodde på att jag efter ett nattpass på 10.5 timmar varit kvar för att hålla på med fackligt arbete. Jag har nog med all rätt att kalla mig trött på em! Det är inte lätt att vara facklig då det är strejk, sitter inte hemma och rullar tummarna direkt!
Laddar...