Försäkringskassans anställda "lydde bara order"?

Den här tråden diskuterar artikeln Försäkringskassans anställda "lydde bara order"?.
Inlägg #1: Postat: 2008-03-10 11:57:00
Inger-Sofia
Till DIG Angus. Din artikel.Som KÄNNS ända IN,ATT DEN ÄR ÄKTA.Att du menar vad du säger.OCH jag nickar.Och håller med.Så länge vi tror.Och ställer oss utanför.VAD det än gäller Som Att dom sjuka, Är en speciell sorts människor.Som är sjuka för sitt höga nöjes skull /för att tillskansa sig bidrag.Som du skriver.DETTA kan drabba oss alla När Och HUR som helst.KRAM för ditt varma hjärta,Seende ögon.Hörande öron Och "mun" Att tala OM Allt med.Och en glöd som brinner I handling.TACK!
Inlägg #2: Postat: 2008-03-10 13:07:00
Ramona Fransson
Så rätt! Livet kan förändras inom loppet av en sekund. Bilen kraschar, du blir påkörd, du snavar över din tröskel och vips ligger du där! Men det är lätt att glömma. Själv är jag sjuk sedan många många år. Ständig värk! Proppar i mig piller varje dag. Inte ett dugg roligt! Hade mycket hellre varit frisk! Men sjukdom är inte ett fritt val!
Inlägg #3: Postat: 2008-03-10 13:14:00
robbe74
Brukar du lyda din chef Angus? Anser du att man ska skita i sina direktiv? F- kassan gör helt rätt de följer sina direktiv! De direktiv som startade med sossarna redan 2005!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inlägg #4: Postat: 2008-03-10 17:13:00
kjellekborg
Då jag lyssnar på F-kassans chef Curt Malmborg på teve verkar han sansad och tycks ha empati och medkänsla. När jag sen läser om att hans anställda rekommenderar, kräver, att en sjuk som inte kan sitta eller stå ska jobba liggande blir jag mållås!!!
Jag säger som Strindberg:"Det är synd om människorna!"
Inlägg #5: Postat: 2008-03-10 21:24:00
Lars Nilsson
Självklart är F-kassans folk ett pack, om inte tidigare sregler skall gälla, dvs det skall vara en en mänsklig rättighet att själv få avgöra när man behöver bidrag från det allmänna och ställa sin egen sjukdiagnos. Har jag uselt äktenskap, chefen är en idiot och det går dåligt för ungarna i skolan skall jag naturligtvis få sjukkassa för min svåra depression.
Inlägg #6: Postat: 2008-03-11 12:07:00
Ragnhild Blücher
Hela den offentliga sektorn består av vilseledda ordertagare. Ej tänka, ej analysera, ej resonera kunna de - ko ack ack...
Laddar...