|
Inlägg #1: Postat: 2008-03-09 15:54:00
|
|
Janne B |
För 20 år sedan klättrade en svensk journalist från en fjord upp till ett litet jordbruk som låg högst upp på en hylla efter fjordkanten. Där uppe bodde två äldre bröder rätt så isolerat. Men på väggen hade de ett flertal tidningsurklipp på Lill-Babs. De berättade att de flera gånger sänt vykort och brev till henne.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-03-09 16:04:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Tur att jag klickade på bildförstoringen, för där ser man Lill-Babs i nedre högra hörnet.
Hon är ständigt klämkäck och populär i Gbg iaf. Men hur har hon det med karlarna nuförtiden ? :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-03-10 09:52:00
|
|
Elvy |
Första gången som jag såg Lill-Babs, var i Harads "folkpark" Edeborg år 1963 el 1964, andra gången som jag såg henne, var sommaren år 1971 i en nöjespark i Kalix, och jag hade då en stark känsla, av att jag av henne fick några igenkännande blickar, och om det stämmer, så har hon ju ytterligare en begåvning, för jag tycker själv att jag ser alldaglig ut.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-03-10 10:02:00
|
|
Mysan |
Är det någon ens som kommer ihåg vem hon är?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-10 10:33:00
|
|
Ramona Fransson |
Ur hennes hjärta forsar kärleken som Niagarfallen. Min man och jag var på Rondo 2004 och såg hennes show "Leva livet" och som vanligt var hon enastående. Efter showen, ställde jag mig i kö, vilket jag nästan aldrig gör, för att köpa hennes kokbok och få den signerad. Igår satt vi och tittade på hyllningarna till henne på TV4, som dottern Kristin hade arrangerat. Vi blev rörda av att se hur härligt hon bjuder av sig själv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-03-12 22:39:00
|
|
Elvy |
Lill-Babs, om du var värd, i en serie tv-program, där du lagade mat, efter dina egna resept, så skulle jag då vara, en av dina trogna tittare, för jag är också en av dom, som mycket sällan, kastar någon mat.
Ha en bra fortsättning.
|
| |