Inlägg #21: Postat: 2008-03-09 14:29:00
|
Anna Drangel |
Ragnhild: jo, förvisso, men det kan även finnas stora kulturella skillnader i synen på jämställdhet även mellan svenskar och "inomeuropeér"...
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-03-09 14:43:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 21
Visst har du rätt i det, Anna. Men hur får vi ihop ekvationen odemokratisk allmänhet demokratiska politiker ? Ser ganska olösligt ut, eller ?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-03-09 15:07:00
|
Jocke S |
Vad säger du om detta tobias? Här förenklas och förnekas på sedvanligt sätt det som är det mest relevanta i din artikel, med dina länkar förmodar jag. Ditt budskap går inte fram. Det är så det fungerar på grund av artikeltiteln och resten av din artikel: med en sedvanlig och ensidig förklaring om mäns ondska, om än mellan raderna.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-03-09 15:10:00
|
Jocke S |
Det syns att AD och ES inte alls är överens heller. Inte konstigt när båda drivs av sitt respektive önsketänkande snarare än att ta till sig ALLA sidor av verkligheten.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-03-09 15:16:00
|
Eleni Schmidt |
LOL Jocke S! Tar du till dig verkligheten, du som blir provocerad uttrycket mans vald mot kvinnor. Du blir antagligen inte lika provocerad av uttrycket kvinnors vald mot man. Forenklar och fornekar gor vi val alla, ni antifeminister gor det definitvt.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2008-03-09 15:25:00
|
Eleni Schmidt |
Och pa vilket satt onsketanker jag nu, menar du att utlanska man slar sina kvinnor mer an svenska...I sa fall vill jag garna, som jag skrev till Anna Drangel, fa statistik.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2008-03-09 15:26:00
|
Jocke S |
Du höll ju inte med om att invandrarmän slår mer? Däremot slarvar du med fakta som du mycket väl vet när det gällde löneskillnader! Klart vi blir tvungna att använda begreppet "kvinnors våld mot män" eftersom detta dessutom förnekas. Är du inte anhängare till "jämställdhet"?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2008-03-09 15:28:00
|
susanna s |
Statistiskt sett så har andelen kvinnor som mördas av sina män per år legat på snitt ca 17 per år de senaste 20-30 åren. Läste i en rapport att män med invandrarbakgrund är kraftigt överrepresentarade. Det måste ju tyda på att våldet minskat bland svenska män.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2008-03-09 15:29:00
|
Jocke S |
Sätter in den igen för er här, inkl Janne. "År 2006 genomfördes vid HS i Gävle en svensk studie av partnervåld som i sin tur utgjorde en del av en stor internationell studie omfattande 30 länder....Några exemple på vad studien visar:
Kvinnor använder våld mot sin partner i samma utsträckning som män.
Dubbelt så många kvinnor som män anger att de var först med att använda våld.
Nästan lika många män som kvinnor uppgav sig ha blivit skadade av sin partners våld." Ur DN
|
|
Inlägg #30: Postat: 2008-03-09 15:29:00
|
susanna s |
Med tanke på att det i sverige varit förbjudet att slå sin fru de senaste 150 åren har vi nog kommit längre i att anpassa oss till de normerna än personer som kommer från länder där mannen mer eller mindre anses ha rätt att aga sin fru
|
|
Inlägg #31: Postat: 2008-03-09 15:35:00
|
Jocke S |
Men OK. Jag tycker att "mäns våld mot barn" är förskräckligt. Att "kvinnors våld mot barn" är ungefär lika förskräckligt Hysch hysch här!
Vidare att "mäns våld mot kvinnor" är hemskt. KANSKE hemskare än "kvinnors våld mot män"! Men allra hemskast är lögnerna i debatten! Att det finns bara en sida av saken: "Mäns skuld, kvinnors oskuld!"
|
|
Inlägg #32: Postat: 2008-03-09 15:41:00
|
Jocke S |
För min del är jag därför övertygad om att de uppgifter som visar att samtliga dessa problem ÖKAR: Våld mellan könen, våldtäkter, ungdomaras mående, tjejers alkoholkonsumtion, osv. osv. , beror just på den ensidiga debatten och politiken i landet. Utan att åtgärda diskriminering mot män och deras problem, kan man inte göra det bättre för kvinnor heller! Detta är ju elementärt!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2008-03-09 15:48:00
|
Ragnhild Blücher |
Till 28
Läste i samma rapport att dessa invndrare hade utomeuropeisk bakgrund, så våldet har klart minskat bland europeiska män.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2008-03-09 16:02:00
|
Jocke S |
Och ökat bland kvinnorna eller? Kan vi få se några riktiga länkar?
|
|
Inlägg #35: Postat: 2008-03-09 16:06:00
|
Jocke S |
Men vi kanske skall nöja oss med sådan här sedvanlig trovärdighet?: Anna Drangel 0: "Det finns otroligt många intelligenta och vanliga män som också kan utöva våld i förhållandet."
|
|
Inlägg #36: Postat: 2008-03-09 16:18:00
|
Eleni Schmidt |
Hej Susanna, kan du lanka till rapporten.....Jocke S, Och du ar helt rabiat nar det galler loneskillnader.Jag drog fram ett exempel pa att akademiker missgynnas i Sverige, och exemplet var tydligen felaktigt, vilket jag erkande. Men du fortsatte anda anklagade mig for medveten logn. Och fortsatter att utpeka AD och som lognare, drommare osv....Du vill grala, inte diskutera.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2008-03-09 17:15:00
|
Jocke S |
36 Visst kan jag vara rabiat-antifeminist om du envisas! Du skrev ordagrant att "byggnadsarbetare har dubbelt så mycket i lön som bibliotekarier.." Och fastän jag genmälde att bibiotekarier kanske var underbetalda men gav länken som visar att byggnadsarbetare tjänar ungefär samma! Så kunde du inte ge ett rakt erkännande, utan slingrade dig och la till att jag var "otrevlig". Sådan är feminismen, generellt sett! Felaktigheter, rena lögner och vägrar erkänna sina fel!
|
|
Inlägg #38: Postat: 2008-03-09 17:19:00
|
Jocke S |
Och apropå våld, feministlögner och europeiska män
Maria-Pia Boethius, journalist: "Den fasaväckande sanningen är ju att MORD är den främsta dödsorsaken för kvinnor i Europa mellan 15 och 44 år. Och att det är män som mördar dem. Det "vanligaste" sättet för en yngre kvinna att dö i Europa är att bli ihjälslagen." KUG/AB 2.10.02. Boethius´ senare "dementi" om lögnen: "Uppgifterna gick inte att belägga. Intressant-ointressant? Faktum kvarstår." KUG
|
|
Inlägg #39: Postat: 2008-03-09 17:22:00
|
Jocke S |
Den här lögnen valsade runt i alla stora media, den var t.o.m. med i DN i en halvsidesannons för FN, med tillagt citat från Kofi Annan. När slutligen en journalist på journalistförbundet avslöjade den blev medias dementier pyttesmå. eller som Boethius - "faktum kvarstår"!
|
|
Inlägg #40: Postat: 2008-03-09 17:36:00
|
peter_ |
1. Är det någon som vet när folk med anställda förlorade rätten att misshandla sina anställda? Länge hade exvis bönder och bondmoror rätt att straffa anställda, män som kvinnor, med misshandel.
|
|