Inlägg #1: Postat: 2001-10-07 11:43:00
|
Björn |
Tror du verkligen att de flesta killar INTE tar avstånd från våldtäckter och förtryck???
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-08 10:56:00
|
Per Edman |
Kan inte annat än att hålla med Björn, Feministen... vad tror du, EGENTLIGEN?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-05 00:19:00
|
Monica |
De flesta män tar alldeles säkert avstånd från våldtäkter, men de gör det inte tillräckligt högt och tydligt. Alla män är potentiella våldtäktsmän om de går bakom en kvinna en mörk natt. Bara att acceptera, men jag efterlyser fler män som Johan Gyberg som arbetar aktivt mot kvinnovåld.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-13 14:19:00
|
kalle hårding |
men, snälla sluta.
ja, du har rätt. visst är alla män potentiella våldtäktsmän när de går bakom en kvinna en mörk natt. precis som du och jag är potentiella självmördare när vi står och väntar på tåget. precis som alla är potentiella yxmördare så fort de har en yxa i närheten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-13 14:21:00
|
kalle hårding |
forts.
och det där med att ta avstånd från våldtäkter. självklart. det är ju vidrigt. och det bottnar i en sjuk människosyn i ett sjukt samhälle, och det är väl självklart att vi tar avstånd från det! det är inte så att man tyst stödjer fenomenet mord bara för att man inte går och uttalar sig mordfientligt varje dag. det är ju en självklarhet.
vad tror folk om folk egentligen?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-07 15:55:00
|
Stefan, equalist |
Bra Kalle! Precis, jag som är emot alla former av förtryck p.g.a. grupptillhörighet, speciellt grupper man själv inte valt att tillhöra, skall helt plötsligt finna mig i att ha del i saker som någon annan av "mitt kön" har gjort! Varför inte någon av min längd, med min ögonfärg etc.?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-07 15:56:00
|
Stefan, equalist |
forts. JAG HAR INTE VALT ATT BLI MAN, men jag vill heller inte operera om mig; är det något fel i att vara nöjd med hur man är född? En extrem dubbelmoral att tycka det och samtidigt vara emot silikoninlägg i brösten etc. Låt mig vara mig själv och inte dömas för att jag är född med snopp!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-30 22:19:00
|
Kringlan |
LIBERALISMEN ska segra! Vi är alla individer :
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-10-29 08:09:00
|
missen |
Hej! Jag har utsatt för brott av detta slag. Jag anklagar bara min gärningsman. Jag är ledsen att du råkar ut för detta som man. Det är sorgligt! Jag får höra att det är mitt fel och jag får skylla mig själv.
Tack för att du skrev detta! Det värmde. Jag blir glad. Ta hand om dig du goda man. Alla män är inte svin. Hälsningar Pernilla PS Jag fick bäst hjälp av män och av polisen!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-08-18 10:47:00
|
Jan Olsson |
Liberalismen i Sverige heter Fp - FOLKPARTIET - tänk på det den 19/9 -
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-08-18 13:39:00
|
ombudet |
Enligt min uppfattning saknar Sverige idag ett liberalt parti.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-08-18 13:46:00
|
Leif-Arne |
#11 Jag håller faktiskt med dig, men antagligen så ser vår syn på ett riktigt liberalt parti något olika ut, jag är socialliberal och håller nog M för det parti som i dagsläget bäst svarar mot den ideologin.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-08-18 14:56:00
|
ombudet |
Även jag betraktar mig som liberal socialliberal om du förstår hur jag menar. Moderaterna har blivit ett underligt parti som jag faktiskt idag inte lyckas definiera riktigt. Om du ser till lagstiftningsarbetet under mandatperioden och de lagar som införts och föreslagits så finns det inte mycket socialliberalism i dessa. Man kan spåra det i retoriken men knappast i praktiken. Ett småroligt exempel på detta kan jag ta från FRA debatten för två år sedan då jag gick in på M:s hemsida för att få tag på något och samtidigt passade på att läsa ett slags handlingsprogram på, om jag minns rätt, ca. 60 sidor. Jag sökte då i sakregistret till detta och döm om min förvåning då två tidigare mycket centrala begrepp i allt moderaterna företog sig inte längre stod som egna ord i registret. De två ord jag sökte var "frihet" och "rättssäkerhet". För mig blev detta ett rätt talande bevis för partiets svängning.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-12-23 22:03:00
|
Aguirre |
En sann liberal är väl inte för partier ? det liberalaste som finns är ju att upplösa alla kollektiv...som partier m.m. eller ? Du e aldrig fri i ett parti...som jag brukar säga.
|
|