Valt inlägg:
Även jag betraktar mig som liberal socialliberal om du förstår hur jag menar. Moderaterna har blivit ett underligt parti som jag faktiskt idag inte lyckas definiera riktigt. Om du ser till lagstiftningsarbetet under mandatperioden och de lagar som införts och föreslagits så finns det inte mycket socialliberalism i dessa. Man kan spåra det i retoriken men knappast i praktiken. Ett småroligt exempel på detta kan jag ta från FRA debatten för två år sedan då jag gick in på M:s hemsida för att få tag på något och samtidigt passade på att läsa ett slags handlingsprogram på, om jag minns rätt, ca. 60 sidor. Jag sökte då i sakregistret till detta och döm om min förvåning då två tidigare mycket centrala begrepp i allt moderaterna företog sig inte längre stod som egna ord i registret. De två ord jag sökte var "frihet" och "rättssäkerhet". För mig blev detta ett rätt talande bevis för partiets svängning.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?