Man blir aldrig för gammal

Den här tråden diskuterar artikeln Man blir aldrig för gammal.
Inlägg #1: Postat: 2008-03-04 19:25:00
Inger-Sofia
God kväll yngve.Nej för gammal blir man aldrig.Det är inte åldern,Som är avgörande.Vad vi kan/klara av att göra.Det är våra tankar om OSs själva.Våra fördomar Om ålder.Våra olika skavanker .Som kan begränsaoss /sätta käppar i livshjulet ..Tur du hade din bror.Som blev din draghjälp Ut.Sen har du ju gått för egen maskin.Du har BLIVIT RIK.På många erfarenheter .Så jag förstår Att du inte saknar ämnen Skeenden Att skriva om.Kram.
Inlägg #2: Postat: 2008-03-04 20:52:00
Unto S
Yngve K. Efter 45 år i kapitalismens tjänst är det skönt att känna sig fri, tänka fritt, skriva fritt. Det gick inte när jag arbetade som fackordförande på Sydsvenskan. I ett företag gäller inte yttrandefriheten och inte heller demokratin trots att jag satt i bolagsstyrelsen. I samma veva gick tidningen Arbetet i konkurs. För mig är yttrandefrihet och mångfald viktigt, därför gav jag de anställda på tidningen Arbetet en moralisk stöd i skriftlig form.
Inlägg #3: Postat: 2008-03-04 21:43:00
Janne B
Vår biologiska ålder avgör allt i vårt liv medan den kalendariska har föga betydelse utom då vi fyller år. Hur sliten är min biologiska kropp, hur mkt mer klarar mitt nervsystem.Äldre människor gick ofta förr framåtlutade, minns jag från min by. Nu går många 80 åringar omkring med rak rygg och goda ben.
Inlägg #4: Postat: 2008-03-05 14:58:00
Ramona Fransson
Det gick en rysning genom min kropp när jag läste din artikel. Det var en tid som på många sätt var mycket tuffare än idag, men ändå enklare. Men det var då och då var igår och kommer aldrig mer tillbaka. Men det var en fantastisk livshistoria, enkelt och mycket bra återgiven, för alla och envar att förstå. Tack Yngve för att du berikar Sourze!
Inlägg #5: Postat: 2008-03-07 12:51:00
myrboa
Tack Yngve för att vi fått slå följe med dig en bit på din livsvandring. En vandring kantad av "upp o nedförsbackar, av glädje och sorg" Med andra ord "variatonsrik" och därför också rik på erfarenheter. Din inre livs-lys-kraft verkar vara av det kraftfulla slaget . Vad är tid annat än just tid. Tid får den betydelse vi ger den. Kram
Inlägg #6: Postat: 2008-03-07 23:25:00
ArHo
Bra skrivet Yngve, visserligen är jag några år yngre än du, men visst känner man igen sig i din artikel om en svunnen tid. På sätt och vis skulle man vilja ha tillbaka valda delar ifrån min ungdom då man verkligen lade manken till att lära för livet, vilket mången ungdom i dagens samhälle försummar.
Laddar...