|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-27 12:59:00
|
|
Ramona Fransson |
Är du nyfiken på varför man "vill ha barn", rekommenderar jag min bok Älskling, vi blir inte med barn. Den besvarar inte bara den frågan, utan också hur det är att, slutligen, inse att det inga blir och att det går att leva, ett alldeles, utmärkt liv, om än annorlunda, utan barn. Boken finns överallt i Sverige och på nätet!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-27 18:03:00
|
|
Mine |
Trotts att jag kunde det mesta om barn ifrån 6 månader - tonåring,lärde jag mig att vagga barnet och jag LÄRDE mig Tålamod.Att det var en Ekonomisk fråga Hade jag inte Tänkt på tidigare.Det upplevdes faktiskt som ett stort mysterium när jag förstod att jag var gravid både 1:a och 2:a gånge
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-27 19:09:00
|
|
Mysan |
De ensamstående morsor man känner verkar ha ett helvete.Massor av ensamstående morsor men inte ett ljud om ensamstående män.Så nu när manär för gammal för barn och man så tror jag ändå inte att man missar något.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-28 09:45:00
|
|
Inger Olsson |
På tal om samtid; den här artikeln säger mer om författarens livssyn och därmed människosyn?
Även vilka "skolor" han har fostrats i. Ja, t o m vilket folkslag han tillhör...
Och det var ju intressant att få bekräftat. För mig alltså ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-28 13:52:00
|
|
M.S. |
Egentligen är det ingen gåta för mig varför man skaffar barn, man blir kär, man har en längtan som kvinna i alla fall, hur det ”känns” för männen vet jag inte, men jag tror att det är ungefär samma, kanske bara lite mer logiskt tänkande bakom, typ ”Ja, man ska väl ändå ha barn, det är ju familjen som är samhällets huvudhörnsten, etc etc, det kallas visst också fortplantning, naturkraft, biologi, fortbestånd…
|
| |