|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-22 11:40:00
|
|
Inger Olsson |
En dansk skulle nog ha sagt med ett smil att det är slöseri med energi "Att slå in öppna dörrar" Vidare hade de haft "nyckeln" för att öppna stängd dörr ;-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-22 12:45:00
|
|
Janne B |
Tankar för dagen vill ge en stunds eftertanke mitt i morgonens nyhetsflöde säger S.R. Det kan vara en personlig betraktelse kring någonting som just skett i den stora världen, eller tankar kring händelser i den mindre, privata.
Hörs i P1 alla vardagar 6.50. Sedan kommer ju det stora nyhetsblocket kl 0700.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-22 12:48:00
|
|
Janne B |
Morgonandakter kl 0545 har de tre senaste tre veckorna hållits av en kyrkoherde, en skribent och pressansvarig på Västerås stift.
som också arbetar också med miljöfrågor och stiftets pilgrimsvandringar, samt en judisk barnläkare. Dessa andakter hålls ofta på helgerna av muslimer, budhister, asatroende med flera. Jag undrar hur många som sätter på radion i svinottan för att lyssna på en andakt
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-22 13:12:00
|
|
JosefBoberg |
Tja - tanken för dagen må väl vara vad som helst - bara det inte är det någon mer eller mindre MainStreamad person tidigare har tänkt och sagt. Ifall Du söker på Google på Josef Boberg - så får Du kanske en skvätt av hur det kan bli - ifall Wi ägnar oss åt att tänka icke MainStreamat FRITT. Ha det... :- /önskar FRI-tänkar-vännen Josef
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-03-08 16:35:00
|
|
Fritänkaren |
Jag måste säga att du hade en bra text, men jag ser inget nytt i de förslag som du kom med. Det är oerhört svårt att komma med nya tankar utan att bli hatad eller bara utstött på grund av det. Jag vet, jag har provat. Det går, men det kräver sin man/kvinna.
|
| |