Inlägg #1: Postat: 2008-02-18 12:40:00
|
Billy Butt |
Hela ditt resonemang är fel. Det var inte sexual utnyttjande - du var inte i hans beroende ställning. Det var våldtäkt eller försökt till våldtäkt. Du skulle ha anmält honom både för våldtäkten och för att han hotade dig. Polisen hade låst in honom bakom galler. Du borde ha gått till sjukhus för att lämna DNA & sperma m.m. Verkar som unga tjejer aldrig lär sig - och sen skyller ni på rättsväsendet.suck
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-18 12:58:00
|
Selma K |
Billy, menar du verkligen allvar? Var det våldtäkt? Jag trodde att våldtäkt måste ha våld inblandat. Jag skyller egentligen inte så mycket på rättsväsented, jag skyller mer på mig själv. Jag borde inte ha varit där. Men jag vet, så ska man inte tänka riktigt. Men även om du kritiserar mig så värmer din kommentar. Du säger att han gjorde fel. Det känns bra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-18 13:59:00
|
Pia K |
Om du går med folk du inte känner, blir nästan medvetslös, men talar om att du inte vill ha sex- då förstår jag dig, om du inte anmäler.
Det var ju klumpigt av dig, att sätta dig i den situationen. Bra att du erkänner det.
Konstig kille däremot- konstig historia- smått sjuk
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-18 20:17:00
|
Selma K |
Ja, vadå konstig kille. Oavsett om det sexuella var ett brott eller inte, så var mordhotet ett brott. Det ångrar jag bittert att jag inte anmälde faktiskt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-19 01:18:00
|
Jan E |
Det killen gjorde sig skyldig till kan idag räknas som våldtäkt. Det behöver inte vara samlag i vanlig bemärkelse. Du borde ha anmält aset. Folk som kommer med dödshot blir inburade direkt. Jag har dock full förståelse för att du inte anmälde.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-21 10:59:00
|
Selma K |
Jag vill bara skriva och förklara att jag trots titeln inte uppmanar folk till att inte anmäla våldtäkt. Självklart ska man anmäla.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-21 11:01:00
|
Selma K |
Jag ville bara skriva om hur uppgiven jag kände mig. Jag var osäker på om det var ett brott som hade begåtts och blev sedan rädd för mannen i fråga. Jag tycker inte att min rädsla för att anmäla honom ska tas som att jag tycker att våldtäktsmän ska gå fria.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-21 15:52:00
|
JEM |
Ingen skall behöva "skylla sig själv" oavsett vad som händer och sker. MEN, rättsäkereheten borde gälla även de som misstänkts för ett brott som skulle kunna vara aktuellt i Selmas fall. Det tror jag Billy B kan skriva under på, eller?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-22 16:14:00
|
Tommy Jonsson |
Jag tycker inte att din historia verkar självupplevd. Dvs. inte trovärdig och då kan det vara ett stort bakslag att göra en polisanmälan.
En grundlös anmälan kan slå tillbaka på dig själv och orsaka dig stora problem i framtiden.
Tyvärr informeras det inte om dessa fall i media.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-02-22 17:21:00
|
Sunny |
Du har helt rätt: i det fallet var det inte värt det! O ingen åklagare hade tagit upp det utan utredningen hade blivit nedlagd.
Det måste vara lite mera än bara ord emot ord som stöder den ena eller andra parten: Finns rimligt tvivel bör man frias.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-02-25 11:39:00
|
Wyattearp |
Självklart ska du anmäla!!
Ju fler som anmäler,desto mer resurser kommer till våldtäktsroteln..
Vilket gör det lättare för andra..plus att det ökar trycket på politikerna att ändra lagarna!
Vem vill leva i ett förtryckare samhälle?
|
|