Tito Beltran oskyldig - än så länge

Den här tråden diskuterar artikeln Tito Beltran oskyldig - än så länge.
Inlägg #1: Postat: 2008-02-12 15:59:00
angus
Utan att ta ställning för någon så måste jag säga att "Utom all riktig tvivel" är lite skrattretande, hela den här historien kännetecknas av tvivel känns det som, betyder inte dom orden något ?
Inlägg #2: Postat: 2008-02-12 16:20:00
CMO
Domar hit och dit påverkar ENDAST hur staten får behandla honom. Jag kan mycket väl betrakta honom som oskyldig även om han fälls, eller skyldig om han frikänns. Om han ÄR skyldig eller oskyldig är emellan honom, "flickan" och Gud. Det påverkas inte heller av domstolsbeslut.
Inlägg #3: Postat: 2008-02-12 16:52:00
Tjejenistövlarna
Varför skulle han inte vara skyldig för? Förstår inte varför alla är så rädda för att se en person som Tito för något annat än en snäll gammal gubbe? Seriöst han har flera anklagelser på sig tidigare angående sexbrott? Är alla dessa personer också ute efter att sätta dig honom? Ja för alla är ju ute efter " viktiga " Beltran... PLEASE.
Tala om att ha hybris.
Inlägg #4: Postat: 2008-02-12 17:51:00
AlfVerner
Det är klart han är skyldig, men att dömma utan teknisk bevisning efter alla dessa år och en kändisflock som regisseras av Bodström är bara too much...
Inlägg #5: Postat: 2008-02-12 18:28:00
Tjejenistövlarna
Kan inte hjälpa att fundera kring om det hade handlat om en tjej som blev mördad och det fanns ett vittne eller två som förhördes kring dådet om det hade låtit annorlunda då?
Är det inte bara så att ni män inte klarar av att se en man bli dömd för något som handlar om påtvingad sex? jag tror inte alls ni hade låtit så om det handlat om mord eller rån. Så fort det handlar om sexbrott så ställer ni män er på tvären och blir väldigt konstiga.
Inlägg #6: Postat: 2008-02-12 19:01:00
Janne B
B Butts ord...." lita på Ystads Tingsrätt lika mycket som man kan lita på ett barn som gått lös i en godisaffär." är väl ett totalt underkännade av rättssystemet i Ystad. Det känns inte bra att du BB formulerar dig så! Fälls det bättre dommar i Sthlm eller vad menar du?
Inlägg #7: Postat: 2008-02-12 19:15:00
Tjejenistövlarna
Janne
Hade tingsrätten friat honom så hade han ju självklart sagt tvärttom.
Att det är den bästa tingsrätten.
Inlägg #8: Postat: 2008-02-12 19:29:00
Ragnhild Blücher
Ett fall för Amnesty International att bevaka åtminstone. Är det så att svartmuskiga män aldrig blir trodda i Sverige ? Det rör sig ju om sexuellt ofredande och inte om våldtäkt, så här borde professionella jurister reagera.
Inlägg #9: Postat: 2008-02-12 19:35:00
Tjejenistövlarna
Ragnhild.. var du där eller?
låter som att du var i sovrummet?
Du kan väl inte veta om det är våldtäkt eller inte?
För att man ska döma till våldtäkt så behöver man inte använda sig av våld längre. Det är ändrat.
Inlägg #10: Postat: 2008-02-12 19:39:00
Tjejenistövlarna
Ett fall för amnesty kan ju också vara varför tjejer som blir våldtagna sällan blir trodda.
Kan ju vara något för dom att ta upp också.
Och hur det kommer sig att män anser sig ha rätt till kvinnors kroppar hur som helst.
Inlägg #11: Postat: 2008-02-12 20:33:00
Truto
Den gången du var på tapeten så fattade man liksom att det var brudar som friviligt haft sex med en tänkt artistkarriär som betalning.
Jag tänkte: vilka dumma luder - de får skylla sig själva.

Denna gång med Tito fattar man att det är en riktig otäcking som inte har bland kvinnor att göra. Nu tänker jag: Fy fan vilken gris! hoppas han bränner sitt svenska pass och drar som han lovat!
Inlägg #12: Postat: 2008-02-13 10:26:00
Mysan
Jepp man undrar om det är sant?
Eller är det en media grej för att han är kändis?Hans karriär i Sverige är defintivt över.
Inlägg #13: Postat: 2008-02-13 11:36:00
Bongo Bongo
Nej du tar verkligen inte ställning i skuldfrågan, Billy ;- Irländsk humor när den är som bäst.
Inlägg #14: Postat: 2008-02-13 12:11:00
Ramona Fransson
Tänk jag saknade några ord om barnflickan i den här artikeln! Jag ska ärligt säga att jag blev förvånad när jag hörde att tingsrätten fällde Tito, men jag har inte suttit med vid rättegången och har inte hört, annat än det som förmedlats via media. Men jag håller med dig i sak Billy, Tito ska inte betraktas som skyldig. Men som sagt, jag saknade några rader om barnflickans känslor och tankar.
Laddar...