Kärlek, inspiration och regnbågsfärgade ögon

Den här tråden diskuterar artikeln Kärlek, inspiration och regnbågsfärgade ögon.
Inlägg #1: Postat: 2008-02-11 12:41:00
Inger-Sofia
Härligt.Härligt...Var det att "lyssna" på dig.Kom av mig..med mitt besök ut till solen.Kram
Inlägg #2: Postat: 2008-02-11 15:11:00
myrboa
Angus.. Din artikel spritter av liv..av kärlek..av inspiration..av regnbågsfärgade ögon. Helt underbar att läsa. Stor Varm Tack-kram fylld med kärlekens glädjefyllda kreativitet. Anna-lena
Inlägg #3: Postat: 2008-02-11 15:30:00
myrboa
Kan det inte vara så...att kärleken är enkel..däri ligger svårigheten. Du beskriver hur du tog dig tid att lyssna innåt..lyssna till din egen röst och då fanns kreativiteten, glädjen, kärleken, värmen osv där. Men hur ofta ger vi oss tid och möjlighet att lyssna, verkligen lyssna till oss själva. Lyssna på andra gör vi, men vår egen inre röst den tystar vi oftast ner. "Inte nu..sen kanske..ska bara." A-L
Inlägg #4: Postat: 2008-02-11 22:20:00
kjellekborg
En som fångat kärleken är Karin Boye.

Jag vill fostra min kärlek så
att den må likna solens ljus,
som famnar allt vad den kan nå
från rymdens klot till minsta grus.

Bättre kan ordet kärlek knappast beskrivas...
Inlägg #5: Postat: 2008-02-12 20:38:00
Mahria
Vackra ord, ja visst, men jag kan ändå inte låta bli att ställa frågan: vilken rätt har de, att i 18 år, hindra barnet från att få vetskap om sina gener?Jag tycker detta är visar på en otrolig egoism, att sätta sina egne och den potentielle faderns "rätt", framför barnets. Det borde inte få förekomma insemination på så egenkära grunder !!! PUNKT !!!
Laddar...