Inlägg #1: Postat: 2008-02-11 11:53:00
|
Janne B |
Tänk att ett så häftigt påstående i rubriken inte ger en enda kommentar!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-11 12:13:00
|
Jocke S |
Jag har varit utrikeskommentator i AB, "Vi i femman" eller vad det heter, men läste förr Expressen. På 80-talet fick jag nog, när det inte gick att öppna blaskan utan att tvingas möta allt skitsnack om det egna könet! Denna heter därefter X-pressen, och både den och Aftonblahadet är väl numera som dagliga Hänt i veckan, således anpassade till en helt annan kundkrets.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-11 13:34:00
|
Eleni Schmidt |
Kom igen, aftonbladet har en hel del bra skribenter, Johanne Hildebrandt,Jan Guillou, Alex Schulman. Ok, den ar inte lika bra som The economist varldens basta tidning enligt min asikt men helt ok for att vara en sossetidning.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-12 00:49:00
|
johnnyreb77 |
Håller i stort sett med, MEN med reservationen att om inte Aftonbladet, SvD, SVT1 och SVT2 fanns så skulle Bonniers ha monopol
på all massmedia. Därför läser jag
personligen BARA Bonniers alster, typ DN, Expressen och TV4 på internet, jag köper aldrig deras papperstidningar, då köper jag hellre AB eller SvD nån enstaka gång. Detta för att undvika att Bonniers får monopol på
massmedia, fler borde göra likadant.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-13 17:34:00
|
Ragnhild Blücher |
Man kan idock nte bortse från att Aftonbladet har höga läsarsiffror. Dom har förstått hur den vardagliga svenskan kan användas effektivt i sina artiklar.
|
|