Vi vill inte införa klädförbud!

Den här tråden diskuterar artikeln Vi vill inte införa klädförbud!.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-04 15:13:00
helena toljamo
Till en viss mån har de som tycker att man ska få bära de kläder man vill..men jag själv tycker inte om bara magar....
Jag får ångest så fort jag ser dem ..ångest över min egen kropp ..för jag kan inte bära de där kläderna....alla med slanka kroppar kan så dom framhäver den...men alla blir inte smickrade av dem
Vist vissa killar atrakteras men inte alla...
Inlägg #2: Postat: 2001-10-04 15:53:00
Fredrik Jung Abbou
Ville passa pa o generalisera lite. Detaljerna o sanningen kring vad som hende laer vel foralltid lata annorlunda i egenskap av berattare. Elev eller lerare. Mina erfarenheter sager mig att jag aldrig sett sa mycket hycklande menniskor som lerare i allmenhet o rektorer i synnerhet. Hoppad de grillar er for ngt skit har ni alltid for er och for eleverna blir skolmiljon allt semre. Felet e mest ert, men even elevernas.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-04 19:23:00
exec
jag håller med FJA om att lärare och rektorer i synnerhet har en tendens att ändra hur det egentligen står till efter behov - allt är antingen missförstånd eller utanför ert område, undantagslöst...
Inlägg #4: Postat: 2001-10-06 13:39:00
gisela
pojkarna! vad sägs om att prata med pojkarna istället? ifall de ser på flickorna som sexobjekt så är det de som ska sluta upp med det. sen kan man ju prata med flickorna också om varför de väljer att klä sig som de gör, om de tror att de har kommit på det helt själv eller om de kanske tycker att de har fått den åsikten genom reklam osv. men det är killarnas "problem", inte tjejernas, att killarna inte kan koncentrera sig.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-24 13:56:00
Edward
Ordbajs. En ganska intetsägande artikel där det tydligt framgår hur otroligt knäckta, förtvivlade, desperata ni verkar vara över att er skola fått denna inte alltför positiva uppmärksamhet i media.
Varför ens detta svar här? Skall ni fortsätta medla skolkonflikter över inlägg och artklar på sourze.se?
En ordbajs artikel.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-26 17:00:00
Charlotte
Jag kan hålla med om att man kanske inte ska visa halva tuttarna osv. MEN - jag anser också att testa olika stilar tillhör utvecklingen hos unga. Stilarna kan anses vara extrema, men att börja diskutera håruppsättning och stora örhängen är ju skrattretande.

Men, av de flesta stilarna man ser så är det flesta inte såå extrema. Jag har sett några rätt så hemska stilar, men visst.... Vad händer om vi försöker styra människors klädval?
Laddar...