|
Inlägg #1: Postat: 2008-02-08 05:33:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon Janne.Efter .Det att mina ögon fått syn på rubriken och Innan jag gjort en djupdykning i texten.Och de facto Att det var DU som skrivit den .Anade jag Vad Du skulle säga om "kärringarna".Det var en Fin.´Vacker.Ömsint. Berättelse.En hyllning och ett synliggörande av de *tysta*VÄRDA att bli sedda* KRAM
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-02-08 06:44:00
|
|
Inger-Sofia |
Kan inte låta bliiii.att till jocke säga. Både kärringar och gubbar.Människor av olika sorter.Som kön,status.Ja allt det där Som ingår i paketet att vara den människa Just Du/vi alla är Behöver ett synliggörande Av respekt Över För det som görs i det tysta.Som ofta tas för självklart.En vanesak.Att dom skall finnas där.Dom finns inom alla områden,yrken..inom våra olika kön och åldrar.Kram
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-02-08 10:18:00
|
|
Leif-Arne |
Helt korrekt Janne att lyfta fram tanterna. De bedriver generellt ett enormt arbete inom social ekonomi.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-08 10:35:00
|
|
Eleni Schmidt |
Tack for denna text, femma helt klart!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-08 10:45:00
|
|
Jocke S |
Men visst har Sverige blivit ett riktigt kärringland! Där toffelhjälten föreslås bli mansnormen. Medan mänlösheten sprider sig i församlingarna. Kul!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-02-08 11:07:00
|
|
Ramona Fransson |
Underbar artikel, fylld med kärlek och värme i varje bokstav! Tack Janne!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-02-08 14:12:00
|
|
Unto S |
Halleluja! Det är nästan som himmelriket. Men det finns en baksida också. ”Käringarna” fixar kaffet, bullar, diskar, städar mm. och snackar lite skvaller där i mellan. Och männen kan koncentrera sig på viktigare saker … he-he! Halleluja för den heliga familjen där mannen är familjens överhuvud.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-02-08 18:23:00
|
|
Franklin |
En så trevlig, sympatisk och lite rörande text som dessutom är så sann, så sann.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-02-08 23:50:00
|
|
Sunny |
Kul o tänkvärd atrikel men mycket sanning i. Jag lever ju eremitliv i min omgivning men såsom flitig tetaerbesökare kan jag konstatera att medelåldern på publiken är hög. Det har blivit bättre: På Dramaten o stadsteatern är det klart en yngre publik nu Men på privatteatrarna är nog 75 av de över 60 kvinnor o går man på operett är det nästan ingen man alls.utom de utkommenderade sade min ex 2 surt när han somnat o börjat snarka i en Straussoperett
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-03-10 15:12:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Utan kärringar och bönder stannar Sverige, som Tage Erlander brukade säga.
|
| |