Inlägg #1: Postat: 2008-01-21 23:20:00
|
Pia K |
Jag har träffat dig Sara Mohammad och vet att hon är en modig kvinna- som vill belysa för världen om kvinnoförtryck och hedersmord.
Sara har säkert inte haft det lätt. Fadime sitter för alltid i mitt hjärta. Det är inte bara hedersmord man inte tar upp, det finns många andra saker i världen, t.e.x. flyktingproblem.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-23 02:44:00
|
CMO |
När jag var liten blev jag ibland tvingad av min ömma moder att bära "kalasbyxor". Och så blev jag som jag blev också. Skämt åsido tror jag inte småflickor skadas speciellt mycket av att bära slöja. I alla fall inte så länge ingen skitnödig feminist upplyser dom hur förtryckta de är av tygbiten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-23 14:09:00
|
Ramona Fransson |
Det politiskt korrekta går ALLTID före sunt förnuft. Spelar ingen roll vad som står på spel. Politiskt korrekt ska det vara, annars så...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-23 19:37:00
|
Pia K |
Glöm aldrig Pela och Fadime!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-23 23:32:00
|
p8n |
Hur många hedersmord har vi haft i Sverige under de senaste, låt säga 20 åren? Inte så många va? Ändå så är det de man hör om mest vilket får många att tro att hedersmord är de vanligaste förekommande morden i Sverige. Vad beror det på?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-24 10:16:00
|
Pia K |
Tycker inte det är om hedersmorden man hör mest!
Fallet Fadime rörde mig mycket!
Fadime var förlovad med en svensk kille, mot föräldrarnas önskan. Det gjordes sabotage mot hans bil bla.
Vet inte om han omkom, kommer inte ihåg.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-30 16:31:00
|
Tjejenistövlarna |
Jag håller med dig. Det måste göras mer.
Man borde enligt mig även införa lagar emot att pracka sin egen religion på sina barn. Religion är inget man ska tvingas tro på, det är något man ska tro på för att man tror på det.
Religion ska inte gå i arv.
Barn är sina egna personer, och ska få välja själva när de är vuxna.
Barnen har lite att säga emot och har inga valmöjligheter att säga nej.
Det är inte demokrati.
|
|