|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-21 07:54:00
|
|
AlfVerner |
..som sagt. Förbjud rasen, för kort stubin och för många som känner obehag. Att den sen tilltalar unga män med dåligt självförtroende förstärker bara ytterligare kravet på utrensning. Vi tillåter inte andra vapen, varför ska vi tillåta dessa fyrbenta hot med en psykopat i andra änden??
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-21 10:24:00
|
|
Helen Haxner |
Följande kommentarer speglar verkligen min tanke med texten. Utan minsta grundläggande kunskap i ämnet, uttalar ni er som om ni vore säkra på er sak. Media har verkligen lyckats i sitt uppsåt. Grattis! Fortsätt att läs Aftonbladet mina herrar..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-21 10:39:00
|
|
Leif-Arne |
Det är väl en smula betecknande med den emfas pitbullägare försöker rättfärdiga sina hundar. Varför alls välja en pitbull, av samma skäl som det finns dårar som håller giftormar hemma kanske, ett sätta att kompensera en slirande självkänsla med något "farligt". Jag tycker om hundar, men främst då små söta hundar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-21 23:36:00
|
|
Pia K |
Men dom ser djäkligt farliga ut i alla fall! Jag väjer!
Många ungdomar har dessa hundar och tränar dom ibland på gräsmattor hemma. Det ser rätt läskigt ut. Rasen ser inte ut som en sällskapshund.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-22 10:24:00
|
|
AlfVerner |
Hundkörkort?? Hallå? Avrättning på plats av aggressiv hund??? Hallå? Haxner?? ...och slutligen, VARFÖR I HELVETE väljer man en hund som skrämmer livet av en överväldigande majoritet av människorna??
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-22 10:28:00
|
|
AlfVerner |
Massmedia har gett en ofördelaktig bild av vapen. Det beror helt på vem som har vapnet om det är farligt. Ett vapen som bara ligger i byrålådan är inte farligt och det finns ingen seriös vapenhandlare som säljer vapen till kriminella. Bara för att en ungdom går in i en skola och dödar 15 ungar, så ska inte resten behöva lida för det, utan vapen bör bli var mans egendom. AlfVerner ordf. i Smith & Wesson-klubbe
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-01-22 11:45:00
|
|
AlfVerner |
"Det är mera ärofullt att jobba på McDonalds och samtidigt skriva sin poesi än att leva på bidrag." Vad hade Mozart, Leonardi DaVinci etc. varit utan sina mecenater?? Visst är det "mera ärofullt" och visst blir det bättre blues när man är fattig, men när kommer kulturrådet in?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-01-24 20:31:00
|
|
Nicki |
Det är ju dock inte alla hundattacker som ens tas upp i media. Min kompis och hennes storpudel blev attackerade av en "kamphund" i höstas, det blev bara en notis i lokaltidningen. Min kompis la sig på sin hund och den undkom med få skador, till skillnad från min kompis som blev biten i ryggen, halsen etc och fick sjukskrivas i 2 veckor.
|
| |