Skriket ur hjärtat har tystnat .

Den här tråden diskuterar artikeln Skriket ur hjärtat har tystnat ..
Inlägg #1: Postat: 2008-01-17 10:58:00
Leif-Arne
Hm, eftersom jag är som jag är tar jag gärna till mig att ekonomer tilldelas ett fagert yttre. Men så finns de som påstår att jag läser selektivt och enögt ibland, har aldrig förstått detta.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-17 11:02:00
Leif-Arne
Seriöst nu, det är en bra text du skrivit Janne. Det finns en påtaglig risk att politiskt aktiva framöver kommer att domineras av broilers från ungdomsförbunden. Delvis beror det nog på att människors engagemang idag kanaliseras i andra organisationer med fokus på en eller ett par frågor, delvis på att politiker har en allt tuffare situation idag, med stenhård bevakning.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-17 11:32:00
Janne B
Med ena örat hörde jag nyheter i morse. Som innebar att SSU sannolikt bara har kvar 10 av de medlemmar som de uppgav för några år sedan.Även Sv Kyrkans ungdom har svårt att redovisa sina medlemmar för statliga Ungdomsstyrelsen. Den ideella sufflén tycka ha sjunkit ihop....
Inlägg #4: Postat: 2008-01-17 12:03:00
myrboa
Härligt kraftfullt skrivet./ Politiker blir mordhotade. Människor får på käften och mördas för att de hyser annan åsikt och ser "annorlunda" ut. Vår Moder jord mår risigt. Kaos i skolorna osv. Vad o vem har något att säga till om? Vad o vem låter vi styra i vårt land? Rädslan, likgiltigheten o penningen? Eller, finns det något lite utrymme för empatin, medmänskligheten och passionen att säga sitt? Var finns passionen bland de styrande i dag?
Inlägg #5: Postat: 2008-01-18 18:30:00
Janne B
Med anledning av W:s nya bok///
Om män är värre än djur så är
Ireen von Wachenfeldt värre än en hagga! ;-
Inlägg #6: Postat: 2008-01-18 20:03:00
Sunny
Vi går emot ett kallare samhälle o då menar jag det ökande avståndet människor emellan.
Vi har flest singehushåll i världen tror jag ? O urbaniseringen har gjort att vi inte känner våra grannar.
Laddar...