Inlägg #81: Postat: 2008-01-16 22:42:00
|
Jocke S |
Ja du är ju matematiskt bevandrad så du kan väl räkna på det? x antal ton som ligger och väntar, behöver y antal raketerengångs med beräknad bränsleförbrukningen z för att nå ö antal kilometer ut. Och sedan tillkommer mer varje år, nu när kärnkraften skall få en renässans. osv. Fler förslag?
|
|
Inlägg #82: Postat: 2008-01-16 22:42:00
|
Mats TCM |
Jocke S! Jag har svaret i 77 - 79!
|
|
Inlägg #83: Postat: 2008-01-16 22:44:00
|
Mats TCM |
81 Ja gräv ner det under svensk täringslivs, förlåt svensk näringsliv huvudkontor!
|
|
Inlägg #84: Postat: 2008-01-16 22:47:00
|
Jocke S |
"Fanatiska kärnkraftmotståndare" ingår i ekvationen. De flesta i lokalbefolkningarna verkar det som. F.ö stämmer inte beskrivningen vad jag vet, flera platser har visat sig inte hålla måttet. Men vet du någon annan plats, förutom din egen tomt kanske?
|
|
Inlägg #85: Postat: 2008-01-16 22:49:00
|
CMO |
81/ Att återanvända bränslet i breeder reaktorer är kanske den bästa lösningen.
|
|
Inlägg #86: Postat: 2008-01-16 22:51:00
|
Jocke S |
Jag undrar om våra barnbarns barnbarn kommer att gräva upp resterna av alla de som beslutade om kärnkraften? Och skicka ut dom i rymden!
|
|
Inlägg #87: Postat: 2008-01-16 22:51:00
|
CMO |
84/ Visst det går bra under min tomt, det är bara frågan om rätt ersättning.
|
|
Inlägg #88: Postat: 2008-01-16 22:58:00
|
Jocke S |
85 Bridreaktorer förutsätter upparbetat använt kärnbränsle vilket inte är tillåtet i USA. För då kan andra få tag på det och göra kärnvapen!
Länk: sv.wikipedia.org
|
|
Inlägg #89: Postat: 2008-01-16 23:03:00
|
CMO |
88/ Lagar går att ändra speciellt när verkligheten förändras.
|
|
Inlägg #90: Postat: 2008-01-16 23:11:00
|
Jocke S |
Jamen då är väl problemen lösta? CMO låter ändra USA-lagen mot uppbearbetning, samt låter meddela: "Gräv ner resten på min tomt!" Lätt som en plätt!
|
|
Inlägg #91: Postat: 2008-01-16 23:14:00
|
Jocke S |
Så GunnarL! Du kan stanna i din låda!
|
|
Inlägg #92: Postat: 2008-01-17 07:40:00
|
Inger-Sofia |
GOD MORGON.cmo,mfl.Och det vet NI?Har tillräckligt med kumskaper erfarenheter Om.För att så säkert lova.Att kärnkraften är sååå säker.Att Vi klarar av att hantera den nu och lång tid framöverDen "intellektuella" argumentationen känner jag väl till.Den,som försöker göra människor,Med att klappa på dom huvudet.Till,Ointelligenta.Naiva,flummiga,godtrogna,världsfrånvarande,små barn,som inte förstår sig på livets allvar.När dom inte helt godtar,som nu. kärnkraftspropagandan.
|
|
Inlägg #93: Postat: 2008-01-17 07:47:00
|
Inger-Sofia |
Minns.När homoslyret ansåg,som ofarligt och för att bevisa det.skulle en styrandeperson dricka det.Asbets.De styrandes mörkläggning av den.Vilka konsekvenser det fick för många inblandade.Vad de styrande VET och vad dom låter oss få veta/ta del av.Är två vitt skilda saker..Det om något är naivt att tro på.Att det existerar fakta baserat på ärlighet,När det finns pengar och makt inblandat
|
|
Inlägg #94: Postat: 2008-01-17 08:00:00
|
Inger-Sofia |
Om människor.Som fattar kortsiktiga. Ogenomtänkta beslut.skulle få stå för/ta konsekvenserna av dom.Skulle det vara okej.Men nu handlar det om Att vi skall fatta beslut Oxså för kommande generationer.Dessa gigantiska fabrikerMed sin teknik,som inte alltid fungerar:Naturens nyckfullhet kan vi inte kontrollera.Människan själv.Med brister/svagheter är oxså en stor riskfaktor.Vi har en kraft.Som vi inte helt kan kontrollera.För den är/ ligger långt före oss i tiden.
|
|
Inlägg #95: Postat: 2008-01-17 08:24:00
|
Inger-Sofia |
DENNA gång.FÅR inte inte NÅGOT mörkläggas.Visa på delar av sanningen men inte hela.Jag vill inte att mina barnbarn skall behöva läsa om en korkad generations beslut.korkad för att den inte baserades på öppenhet,ärlighet.Kunskaper som delgivits.Vuxna människor emellan.Där alla hade ett gemensamt ansvar.Utan av manipulationer för makt,bekvämlighet och begärets skull.Att släppa in kärnkraften.Är inte precis,som att sätta sig ner och ta en kopp kaffe med en vän.k
|
|
Inlägg #96: Postat: 2008-01-17 09:23:00
|
myrboa |
92-95/Rackarns vad bra och smart uttryckt.!!! Ock!!! Så sant.Så sant!! Det har redan hänt. allvarliga incidenter på vissa kärnkraftverk. OM, det är sant att människan använder endast ca 10 av sin hjärnkapacitet. Borde vi då inte agera lite mer med ödmjukhet och eftertanke. Börjar kärnkrafts-ropen skalla igen för att vi inte själva ids göra något eller avstå från vår bekvämlighet. För det är så jädrans sant det du skriver. Vi får endast veta delar av sanningen.
|
|
Inlägg #97: Postat: 2008-01-17 09:42:00
|
myrboa |
Modigt och starkt av dig Inger-Sofia att ge dig in i mansdominationen. Att du bidrar med att bredda och nyansera bilden av verkligheten. Den kvinnliga sidan behövs så innerligt väl. Hoppas att du slipper de vanliga fegpåhoppen: Naiv. Känslosam. osv. Eller att du blir "osynliggjord" Hejar starkt på dig! Tack för att du låter din röst höras. Anna-lena
|
|
Inlägg #98: Postat: 2008-01-17 09:52:00
|
Jocke S |
"Mansdominationen"? Nä vet du vad, skall vi dra in den HÄR också? Det var ju Janne B som startade den här tråden mot kärnkraft, och jag som delvis fört frågan vidare, mot kärnkraft, och som blivit hudflängd. Jag ser att du tar ut förtrycket i förskott också! Och är det fel av "dominanta mig" som yttrat mig? Läs på ovan!
|
|
Inlägg #99: Postat: 2008-01-17 09:56:00
|
Jocke S |
Jag tycker det är bra att I-S ger sig in här. Fastän hon är tjej :- Eller kvinna. Visst finns det kanske en "kvinnlig sida". Men det blir för mycket att blanda in både den och "den manliga" stup i ett!
|
|
Inlägg #100: Postat: 2008-01-17 10:29:00
|
myrboa |
98/ Hur många kvinnonamn ser du i just denna tråd tex. ???? Blanda in den manliga och kvinnliga sidan stup i ett.??? Säger du!!!! Blandat in har vi väl redan gjort i och med att vi skriver. Anna-lena kvinnonam
|
|