|
Inlägg #1: Postat: 2008-01-08 13:22:00
|
|
Unto S |
Du presenterar dig som ”orädd fritänkare”, jag skulle vilja presentera dig istället som ”mycket rädd anhängare av patriarkatet” familje- eller samhällssystem där den politiska och ekonomiska makten, både inom hushållet och i den offentliga sfären, innehas av män, och där kvinnor hålls utanför i det formella beslutsfattandet. Du och dina hejdundrande själsfränder är helt enkelt rädda för kvinnornas berättigade kamp mot patriarkatet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-01-08 14:40:00
|
|
Jocke S |
Ja, vi är ju överens i ämnet Björn. När det gäller Reinfeldt så läste jag M:s partimanifest, och det kunde lika gärna ha varit skrivet av Fi! Inte ett ord om/för män, vilket är felet med dagens politik. Mäns dilemma och problem måste naturligtvis uppmärksammas. Vad där det annras för "jämställdhet"!?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-09 04:05:00
|
|
Pia K |
Priset blev högt för att alla skulle följa den som skriker högst och låter mest övertygande.
Genuspedagogiken föredrages i skolan och man märker hur mycket publiken tar den på allavar.Dvs inte många egentligen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-09 08:57:00
|
|
Inger Olsson |
Jag har skrivit om detta fenomen för några år sen o kan bara instämma i din artikel.
Paradoxalt nog bedriver statsfemnismen en egentlig hetsjakt på kvinnor enär de inte får vara kvinnor! Deras mål är bli lika med/som män". På det följer ju problemet hur de d e f i n i e r a r män. För att inte tala om barn! Och så kör det runt i cirkelbevis...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-01-09 10:45:00
|
|
Franklin |
Grejen är väl den att kampfeminismen i Sverige har nått vägs ände. De allra flesta män framförallt yngre inser vid det här laget vikten av ett jämställt samhälle och vill självklart jobba för det. Men när de värsta feministiska gaphalsarna fortsätter skrika, hata och anklaga blir det så väldigt fel. Framförallt när de bara gör det av gammal vana eller för att tillfredsställa sina egna narcissistiska behov av att synas och höras.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-10 23:40:00
|
|
missen |
En fråga, När ska debatten handla om sitt egna ansvar mot sin nästa. Den personen man sitter bredvid på tunnelbanan. Främlig men ändå medmänniska. När ska vi tala om vår respekt för oss själva. Vår egna värde som endast kan ge andra sitt värde.....När ska den stora debatten gå tillbaka till den enskilda människan??? Jag menar alla....Jag fick bara ett forum att skriva...
|
| |