Hanne Kjöllers eviga förakt mot sjuka

Den här tråden diskuterar artikeln Hanne Kjöllers eviga förakt mot sjuka.
Inlägg #1: Postat: 2008-01-07 17:46:00
Ramona Fransson
Jag läser aldrig DN. Bor i Västsverige och där regerar Göteborgs Posten. Hur gammal är människan Hanne? Är hon i 30 års åldern fattar jag varför hon skriver som hon gör. För då begriper hon inte bättre. Är hon, som jag i 50 års åldern, är hon inte riktigt klok! Den utveckling som varit de senaste 20 åren saknar motstycke i Sveriges historia.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-07 18:17:00
Eleni Schmidt
H K ar inte oinsatt, hon har arbetat i sjukvarden. Spyr galla gor hon inte heller, men hon ar irriterad over manniskor som bidragsfuskar. Hon gillar inte heller gnallkulturen i Sverige. Det ar forstas provocerande for gnallspikar.
Inlägg #3: Postat: 2008-01-07 18:17:00
Eleni Schmidt
H K ar inte oinsatt, hon har arbetat i sjukvarden. Spyr galla gor hon inte heller, men hon ar irriterad over manniskor som bidragsfuskar. Hon gillar inte heller gnallkulturen i Sverige. Det ar forstas provocerande for gnallspikar.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-07 18:45:00
peter_
Hanne Kjoller vander sig bara mot bidragsfusk. Hon ar sakert lika frustrerad over att dessa bidragsfuskare forstor for de som ar sjuka och omojliggor ett system dar man far full ersattning. De sjukas och arbetslosas etc varsta fiender ar bidragsfuskarna.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-07 20:19:00
Lars Nilsson
Problemet är Du bara spyr galla. Tala istället om exakt vad hon skrivet som är fel. Hon tar ofta upp just siffror och exempel. Hur skulle det vara om Du gjorde samma sak och inte bara gnölade om hennes attityd och att hon "hatar"? Din trovärdighet är noll!
Inlägg #6: Postat: 2008-01-08 00:49:00
kevbea
Som handikappade så hoppas jag att HK bryta ryggen. Jag är sjukpensionär p.g.a rygg problem. Jag blir förolämpad av sådana hatiskt människor som HK.
Jag vill inte det, men jag hoppas att hon blir sjuk.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-08 06:36:00
Per W
Vadå förakt? Jag tycker att HK ofta skriver vettigt. Hon försvarar i själva verket SJUKAS rätt till trygghet och vård. Denna rätt urholkas numera av folk med diverse nyuppfunna "diagnoser".
Inlägg #8: Postat: 2008-01-08 09:00:00
Inger Olsson
Själv tycker jag att det är mest intressant att en kolumnist, Hanne Kjöller, kan skriva artikel på artikel och uppfattas på 2 olika sätt!
DET ser jag mycket allvarligt på...
Inlägg #9: Postat: 2008-01-08 13:09:00
Karin Holmberg
Som jag skrivit i artikeln. Bidragsfusket ska vi ta i med hårdhandskarna mot.
Inlägg #10: Postat: 2008-01-08 13:17:00
Karin Holmberg
Hanne Kjöller går till massiv attack mot alla diagnoser som uppkommit som hon inte förstår sig på.
Jag kan hålla med om att vissa diagnoser är diffusa,
men det gäller att inse att arbetslivet HAR blivit tufft, på senare år, för alla.
Då hon exempelvis inte förstår varför folk "kör in huvudet i väggen" idag, så kan hon ju läsa DN;Insidan:s egen artikel igår 7/1, om varför folk har så stora sömnproblem nuförtiden.
Inlägg #11: Postat: 2008-01-08 14:38:00
CMO
Helvetet känner inget raseri större än det hos en försmådd kvinna heter det ju. Raseriet hos en bidragstagare som ser sin försörjning hotad måste dock vara i ungefär samma klass.
Inlägg #12: Postat: 2008-01-08 21:25:00
Bongo Bongo
Det roliga med HK är att hon är rabiat när det gäller alla former av sjukskrivningar men otroligt positiv när det gäller magsäcksoperationer av feta. Rykten gör gällande att hon talar i egen sak, så att säga :-
Laddar...