Min "kamphund" är inte farlig

Den här tråden diskuterar artikeln Min "kamphund" är inte farlig.
Inlägg #1: Postat: 2008-01-04 13:39:00
Leif-Arne
Man kan undra varför någon alls väljer hundraser som har notoriskt dåligt rykte. Jag har tidigare haft halvstora hundar, bra slädhundar. Men har numer en liten pigg vovve, som knappast ens skrämmer katter. Det passar mig utmärkt. Jag skulle aldrig välja en hund medvten om att just den rasen gör andra människor rädda.
Inlägg #2: Postat: 2008-01-04 14:51:00
Elvy
Varför sätter du inte munkorgar, på dina mördarhundar, när dom är utomhus?
Inlägg #3: Postat: 2008-01-04 16:01:00
Ramona Fransson
Visst är det trist när okunskap ställer till det. Men som du säkert förstår är många hundrädda. Även för schäfer, rottweiler och boxer för att nämna några. Tyvärr, finns det många hundägare som inte platsar. De skapar ryktet! Drömmen vore att alla som ska ha en hund, borde tvingas gå en kurs, innan, de får lov att inneha en.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-04 16:18:00
Lars Nilsson
Allt som behöver sägas om hundar och hundägare står här. Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2008-01-04 19:59:00
CMO
Dom här som skaffar kamphundar och oombedda håller glödande försvarstal för dem påminner mig om de tjejer som förälskar sig i mördare och andra grova brottslingar. Måste vara något perverst behov av att "förstå den missförstådde". Det verkar snarast mer "friskt" att ha en kamphund för dess "rätta" ändamål.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-05 10:40:00
Inger Olsson
Vem har skapat ordet "kamphund"? är det hundrasen själv?
Art.förf. talar om just om k r a v på ledning av hund, om man nu övht ska ha en sådan. Det finns inget värre än odrägliga hundar o barn. Förutom när de får några år till "på nacken"... Även en pudel biter om den är tossig. förutom allt annat galet den gör...
Inlägg #7: Postat: 2008-01-05 19:49:00
MdaG
Nu ska vi inte glömma den stora massan av tjockskallar som tror att bara för att en hund är fin så är det fritt fram att gå fram till den och hälsa samt klappa. De förtjänar att bli ordentligt bitna; äckliga, fula, illaluktande och efterblivna människor är vad de är. FRÅGA FÖRST!
Inlägg #8: Postat: 2008-01-05 20:39:00
Sunny
Mina barn o nu mina barnbarn vet att de ALDRIG får gå fram till en främmande hund utan lov. Särskilt noga är det om hunden är bunden då den kan känna sig trängd.
Inlägg #9: Postat: 2008-01-12 01:27:00
AlfVerner
Det enda som är sjukt är att man överhuvudtaget skaffar den här typen av hund. Det finns så fantastiskt många fina raser att välja bland. Det som kännetecknar "kamphunden" är den medvetet framavlade KORTA STUBINEN. Visst, på samma sätt som min borderterrier förvandlats till en fet libertin, när han borde jaga, så kan även dessa hundar lämna sitt genetiska uppdrag...
Laddar...