Miljötomtarnas valser

Den här tråden diskuterar artikeln Miljötomtarnas valser.
Inlägg #1: Postat: 2007-12-30 21:30:00
Jocke S
Trots viss ökad insikt hos LN! på några områden, är naturligtvis detta huvudsakligen nonsens, och ur flera aspekter, inklusive ekonomiska! Jag vågar påstå att du inte skulle kunna hävda dessa rätt ytliga generaliseringar i något större företags stryrelserum idag! Tiderna förändrar förutsättningarna, och våra kunskaper Lars Nilsson. Den som inte hänger med trillar av, förr eller senare. Jag lovar!
Inlägg #2: Postat: 2007-12-30 23:25:00
Viveca
Bättre kunde jag inte sagt det!Bra!
Inlägg #3: Postat: 2007-12-31 18:57:00
Uno Hansson
Vilka är det egentligen som du buntar ihop med all sorts tramstomtar och kallar allt detta struntprat för miljörörelse? Jag har förstås också läst eller hört de argument som du pådyvlar det som du kallar miljörörelse. Men det allra mesta kommer nog från jornalister, politiker och andra som gissar var som verkar lämpligt att att påstå, eller uppmana andra människor att göra. Och vem som vill kan ju då påstå sig hänvisa till beteckningen miljörörelse.
Inlägg #4: Postat: 2008-01-03 15:38:00
Franklin
Ju mer artiklar av den här sorten som Lars Nilsson skriver, ju mer inser man att han lider av allvarlig förträngning. Att vi människor håller på att förinta vår egen planet och levnadsmiljö är så ofattbart i LN: s ögon att han helt enkelt inte kan ta in detta faktum. Istället kör han på som om inget hade hänt. LN är som Titanics kapten. Oförmögen att inse situationens allvar, oförmögen att agera och med en alldeles för stor tilltro på tekniken.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-03 21:06:00
GunnarL
Här har Du både rätt och fel Lars Nilsson. Jag kan också tycka att man är på fel bog när man skall få den lille mannen att ta det stora ansvaret i miljöfrågorna! Många åtgärder är ytterst tvivelaktiga - lönar det sig för miljön när jag lastar bilen full och kör till sopstationen? Förmodligen inte.
Inlägg #6: Postat: 2008-01-04 21:44:00
arga gubben
Undertecknad som varit i sopbranchen kan intyga att sortering nere på detaljnivå mjukplast från hårdplast från trä etc. är ganska meningslös. Det bästa alternativet och det sker vanligtvis är att flisa allt och sälja blandningen till värmeverk.
Inlägg #7: Postat: 2008-01-04 21:50:00
arga gubben
Peter Stilbs som skrivit här, är bara en av de med riktigt vetande som påpekat det snurriga i miljöhotcirkusen. Nästan varje dag är det någon journalist som på fullt allvar tror att jorden kommer att gå under om 10 år. Om vi inte slutar att dricka kolsyrat vatten vill säga. Koldioxidsatansgasen!!
Laddar...