Julhälsning till Sveriges kulturelit 3

Den här tråden diskuterar artikeln Julhälsning till Sveriges kulturelit 3.
Inlägg #1: Postat: 2007-12-28 14:53:00
Yngve K
På min blogg yngvekarlsson.blogspot.com finns min artikel "Hur Sverige blev rikt" som försvarar socialdemokraterna och framhåller partiets insatser för att utrota fattigdomen i Sverige mellan krigsslutet 1945 till 1965 då Sverige var en av de rikaste länderna i världen. Det är få som tänker på det idag men det är ett faktum.Tredje världens länder har inte haft samma tur och därför är de så fattiga.
Inlägg #2: Postat: 2007-12-29 11:13:00
Inger Olsson
Reklam äger inga krav på sig om att vara sann. Själv tycker jag om dansk reklam när den är som bäst: mycket kreativ. När den är som sämst, som i JH v H: 3 svenska artiklar, blir den genomskinlig: alldeles för naket och påträngande dumt. Således är inte Jantelagen inblandad. En sak vet jag redan om dig: du är dåligt påläst om kulturhistoria.
Inlägg #3: Postat: 2007-12-29 11:14:00
Inger Olsson
Ibland tycker jag synd om dig. Ser framför mig hur folket på kultursidorna får än "roligare". Den glädjen ska du inte ge sådant folk. Sådana som sällan skapar ett skit dessutom. Det kanske är anledningen till att du inte platsar i kulturrådet? ;- Nå, stäng rådet eller fördela resurserna bättre än vad som görs idag.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-31 10:13:00
AlfVerner
Du är djävligt dum i huvudet Holstein och sparkar dig själv i röven inom ramen för din egen text. Din dumhet, som är samma som regeringens, är genetiskt betingad, d v s omöjlig att komma åt med rationella ståndpunkter. Tyvärr mäktar inte den demokratiska arenan med att hålla er borta från makt och position utan ni måste osladliggöras om man vill återinföra demokratibygget.
Inlägg #5: Postat: 2008-01-06 11:14:00
Bongo Bongo
Tänk att det fortfarande är så viktigt med en "kulturell status" att en person som IT-Baronen som redan snackat till sig mångmiljoner, totalt duperat journalister och trots sina handikapp fixat sig en tillvaro där han inte behöver göra ett skit ändå gråter krokodiltårar över att han blir kritiserad för sin naiva syn på kulturen.
Laddar...