|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-16 23:09:00
|
|
Valdemar J |
Är på filosofiska grunder motståndare till rätten att hålla "husdjur" själva termen är motsägelsefull, men också för att hundägare ofta är oerhört egocentriska och oansvariga människor. Att avla fram levande kramdjur med syn-, hörsel-, rygg- och höftproblem till följd och hålla dem inlåsta 22 timmar om dygnet hela deras liv är inte något som "djurvänner" gör i min sinnesvärld, men detta är tydligen ok bland hundägare så länge de "älskar" djuret.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-17 04:43:00
|
|
Inger-Sofia |
: Morrn Herr Nilsson.Var inte så säker på de du.Man skall aldrig underskatta människor.Allra minst "gamla kärringar,som ser kraftlösa ut" Inte ens dom.Vet man säkert vad man har.
:-Inte Gamla bittska gubbar utan munkorg heller för den delen..Men det är väl det som är facinationen.Det där Med att aldrig veta.Riktigt säkert.Det skärper ju våra sinnen/Ger ett extra krafttag För hjärnan.Att försöka lista ut.Det vi aldrig riktigt säkert vet.k.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-17 07:57:00
|
|
SusanneS |
Min gamle schäfer går alltid lös ute och går ut och in som han själv vill.Jag behandlar honom med respekt och får massor av kärlek tillbaka.Han är av den gamla rasen schäfer,utan fel på rygg och höfter.Jag bor mitt i naturen,ute i skogen och jag kan garantera dig att min vovve har det väldigt bra :-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-17 08:37:00
|
|
robbe74 |
Detta är väl skrivet som ironi? Om inte så borde artikelförfattaren börja tänka!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-17 09:55:00
|
|
Ramona Fransson |
Har du blivit biten? Eller är du en inbiten hundhatare?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-17 12:40:00
|
|
Leif-Arne |
Änrtligen börjar man kunna känna igjen Nilsson. Men hundar onödiga? Inte alls. Själv tycker jag att små söta hundar är mycket nödiga. Speciellt ibland. Jag frågade min hund, som är liten, långhårig och mycket söt, om han hänner sg onödig, bara då han fått gå en lång promenad menade han.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-17 13:07:00
|
|
GunnarL |
Lysande artikel Nilsson! Kunnig och insiktsfull nästan utöver det vanliga!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-17 15:42:00
|
|
Petter Hedberg |
Underbar humor. Riktig parodi på irriterad hundrädd östermalmsgubbe som inte kan srgumentera utan använder demagogiska begrepp som "Som jag tidigare, på sedvanligt försynt sätt framhållit, här på Sourze, återfinns ett oändligt antal hundvänner bland mänsklighetens värsta monster. Hitler, SS- chefen Himmler och Stalins chefsbödel Beria är bara toppen på detta isberg. Det här ger en vink om vilken människosyn som döljs bakom Kennelklubbens, till synes, oskyldiga medlemsmatrikel.
"
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-17 15:45:00
|
|
Petter Hedberg |
Har ni tänkt på att så vitt vi vet har Usama Bin Ladin aldrig hat med en hund i sina videofilmer. Hundar anses vara orena. Så med samma logik måste vi ha hundar för att inte vara terrorister. Har alltid tyckt att alla hundhatare har lite väl långt skägg.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-17 23:04:00
|
|
kevbea |
Ännu ett lågvattenmark... Jag själv är varken för eller emot hundar men är medveten om deras nytta i samhället. Jag har 2 katter som hålla mig sällskap. Hundar som ledhundar, likhundar mögelhundar, knarkhundar eller som sällskapsdjur gör mer nytta än antagligen vad du själv gör. Att säger att alla som bor i yntre norrland är bidragsberoende är bara fel. Har du själv bostadsbidrag, barnbidrag eller nåt annat bidrag? antagligen. Kasta inte sten i ett glashus.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-12-18 00:16:00
|
|
Sunny |
Stackars dig som aldrig fått lära känna en hund som familjemedlem!
Barn behöver hundar !!
Jag föredrar hundrar långt före människor: de är är ärliga o lojala o har inte lärt sig människans största trick: Lögnen.Numera arbetar de inte bara som polis-brand-likhund utan även som äldrevårdare där de får afatiska o dementa att börja prata igen. Blindhundar är sina ägares ögo
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-12-19 17:38:00
|
|
Inger Olsson |
Om du hade befunnit dig i naturen med en r i k t i g brukshund så hade du sluppit östermalmskvinnor med "sina tre decimeter långa gläfsande golvmoppsliknande kollin." ;-
Tänk om varje kines hade haft en sån där söööt vovve som man knappt kan lyfta därför ögonen ramlar ur p g a inavel?
När den sen runkar på ens legs så märker den inte om man "mopsar" till den... Fast så dumma är inte katter.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-12-19 20:15:00
|
|
Sunny |
Lars: Om du vill kan du få köpa Bellman för reapris just nu:Han har kissat ner Den Käres säng av ren svartsjuka! Men du måste snabba dig: Jag förlåter honom alltid väldigt fort :
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-12-20 17:53:00
|
|
Annie-Lee |
Min hund är min bästa vän i vått och torrt. En familjemedlem. Det du säger är för mig helt obegripligt. Nästan rasistiskt. Men jag kommer tycka synd om dig för att du aldrig får känna det jag känner, och lämna det där.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-12-20 18:19:00
|
|
myrboa |
GOD JUL Lars . Skickar dig en munkorg och ett paket Samarin. Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-12-26 21:54:00
|
|
Angelvonfix |
Kära Lars ge verkligen upp din vision om ett hundfritt samhälle. jag tycker att du är helt ute och cyklar. Hunden har visst en otroligt stor roll i samhället. Men visst ta bort hundaran om jag får ett politikerfrittsamhälle.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-12-27 19:06:00
|
|
Sunny |
Läser lägligt nog en artikel i dagens Express om min favoritfilosof Peter Singer!
Han finns vid Princeton Usa.Enligt sin utilitarsim ser han på arterna som lika mycket värda
En hyperintelligent gris skulle således vara mera värd än en nyfödd baby!
O de flesta djur har högre moral än vi: de dödar inte mera än de äter o de utrotar inga andra arter!
Han är ganska konsekvent:äter inga djur.
|
| |