|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-10 21:45:00
|
|
AlfVerner |
"Friskolor" ska vara "Privatskolor" och är en del av det demokratiska samhällets nedmontering. När jag kommer till makten är det SLUT med privatskolor, privat sjukvård etc. Även värnplikten kommer att vara allmän...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-11 21:18:00
|
|
GunnarL |
Lars Nilsson, Det framgår inte riktigt klart av artikeln om Du själv är av uppfattningen att sjukvården skall privatiseras. Du talar mest om vad "vänstern" tycker. Tycker Du att sjukvård - och för den delen åldringsvård - skall drivas i privat regi?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-12 23:05:00
|
|
Scooby |
I sin bok "Konsten att avskaffa arbetslösheten" skriver Per Gunnar Berglund: "Att ställa den privata verksamheten mot den offentliga, och konsekvent föredra den ena framför den andra, är synnerligen olämpligt om man vill komma tillrätta med sysselsättningsproblemet". Berglunds citat handlar om sysselsättning men det känns som en rimlig princip i största allmänhet?
Så när tror du vi blir redo att driva försvaret i privat regi? Eller polisen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-13 06:05:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon Oxså Ni idoga herrar.Som i politikens korridorer håller till.Har många tankar givit...mången ny bidragit till.k.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-14 21:32:00
|
|
anneskaner |
Friskolor är inte fel. Felet är att tjäna pengar på barn och spara på deras behov. Friskolor som vägrar ta emot elever med särskilda behov, handikappade etc gör det för att ge mer pengar till sina ägare.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-14 21:32:00
|
|
anneskaner |
forts..
Vare sig du eller jag eller samhället skall tjäna pengar på barn/ungdomar och deras utbildnining. Vet inte om du har har barn i så fall kanske du skulle börja tänka.
Min dotter gick i friskolan när det var nytt de lovade datautbildning vilket inte blev något av skolan hade inte räd med det antal datorer som krävdes.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-14 21:35:00
|
|
anneskaner |
dagens sk gratisdatorer i friskolorna är mutor från näringslivet för att acceptera deras närvaro på skolan i form av förtäkt styrning. Hur tror ni annas en skola kan köpa in 200 bärbara datorer för ungefär
3 000 kr/st. Även om eleverna köper loss dem när de slutar räcker det inte till. Summan för att köpla loss ligger på ca 300 kr/st
|
| |